Konkurs organizowany przez serwisy Allegro odbył się już po raz siódmy. Tytuł Internetowego Samochodu Roku obroniła ubiegłoroczna zwyciężczyni, Škoda Octavia. Tytuł przyznawany jest na podstawie autentycznego zainteresowania internautów danym modelem - jest ono mierzone liczbą odwiedzin strony danego modelu w konfiguratorze nowych aut na portalu mojeauto.pl.
Tak jak rok wcześniej, najbardziej popularnym samochodem okazała się Škoda Octavia, która w ostatecznym rankingu wyprzedziła Opla Astrę oraz Dacię Duster. Kompaktowe auto czeskiego producenta „konfigurowało” w sumie 184 071 internautów, o ponad 15 tys. osób więcej, niż drugiego w klasyfikacji Opla Astrę (167 348 osób).
Škoda Octavia, zwyciężając w rankingach mojeauto.pl, potwierdziła swą niekwestionowaną popularność. Przekłada się ona również na wyniki sprzedaży, jakie odnotowuje model. Był to najlepiej sprzedający się samochód w 2010 roku, także w pierwszym kwartale tego roku utrzymał pozycję lidera sprzedaży w Polsce.
W całej historii rankingów, które powstają na podstawie przeglądania szczegółowych cenników na stronach mojeauto.pl wraz z danymi technicznymi oraz wyposażeniem wszystkich modeli, jakie dostępne są na polskim rynku, jest to już trzeci triumf Škody. Wcześniej, w 2007 roku największym zainteresowaniem cieszyła się Škoda Fabia.
Statuetki wręczono na uroczystej gali, która odbyła się w warszawskim lokalu Loft 44.Byli na niej obecni przedstawiciele polskiej branży motoryzacyjnej, w tym przede wszystkim przedstawiciele koncernów samochodowych, świata mediów oraz zaproszonych gości.