...następnie kierowca dojechał do Bov w Danii, skąd wrócił do Reutte. Podczas trasy kierowca jechał z średnią prędkością 82 km/h i uzyskał rekordowo niski poziom zużycia paliwa – zaledwie 2,21 l /100 km, choć fabryczna norma zużycia paliwa dla tego modelu wynosi 3,4 l/100 km.
Przejazd z Austrii do Danii i z powrotem odbył się przez najdłuższą autostradę w Niemczech, A7.
Członek Zarządu Škoda Auto, odpowiedzialny za rozwój technologiczny, dr Eckhard Scholz powiedział: Cały czas intensywnie pracujemy nad zmniejszeniem poziomu zużycia paliwa w naszych samochodach. Głównym celem tych wysiłków jest możliwość oferowania naszym klientom najnowocześniejszych technologii za przystępną cenę - modele GreenLine drugiej generacji idealnie spełniają to założenie.
Ponowne tankowanie samochodu, podobnie jak cała wyprawa Plattnera, były nadzorowane przez międzynarodową organizację - International Police Motor Corporation (IPMC), która także opieczętowała wlew paliwa zanim Plattner wyruszył w trasę.
Gerhard Plattner tak skomentował tą niezwykle udaną wyprawę: Modele ŠKODA GreenLine to przykłady samochodów oferujących bardzo ekonomiczną jazdę. W świetle dzisiejszych cen paliwa, jest to niezmiernie ważne.
Co więcej, zmniejsza się również zanieczyszczenie środowiska. Uzyskanie poziomu zużycia paliwa poniżej zdefiniowanych norm pokazuje, że poza producentami samochodów – także każdy kierowca może mieć tutaj swój wkład. Mają na to wpływ nawet najmniejsze szczegóły, wspomnę tylko o właściwym ciśnieniu w oponach.
Wycieczka z Austrii do Danii i z powrotem nie była pierwszą, w jaką udał się Gerhard Plattner Škodą GreenLine. Ten mistrz ekonomicznej jazdy brał udział w pierwszych testach wszystkich modeli GreenLine drugiej generacji.