..., imprezie odbywającej się na dnie wyschniętego, słonego jeziora Bonneville w amerykańskim Utah, na której liczy się głównie szybkość. W tym roku maniacy prędkości zgromadzą się tam w dniach 13-20 sierpnia.
Dla uczczenia 10-lecia powstania logo vRS, brytyjski oddział Skody we współpracy z firmą REVO Technik zmodyfikował Octavię vRS w wariancie sedan tak, by przełamała barierę 200 mil na godzinę, czyli właśnie ponad 320 km/h. O tym, czy zamiar twórców się powiedzie, przekonamy się po dokonaniu próby na dnie jeziora Bonneville.
Skodę Octavię vRS Bonneville napędza 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy TSI z turbosprężarką Garret. Skoda planuje napełnić zbiornik Octavii vRS wysokooktanowym paliwem wyścigowym.
Jednostka napędowa ma rozwijać moc między 550 a 600 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie 6000 do 7700 obr./min. Silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną z Octavii Green Line II. Jak już wspomnieliśmy twórcy planują, że model rozwinie prędkość maksymalną przynajmniej na poziomie 322 km/h, przyspieszenie z miejsca do 100 km/h nie jest jeszcze znane i Skoda nie podała nawet danych szacunkowych.
Pojazd wyposażono także w samoblokujący mechanizm różnicowy Gripper i zawieszenie KW.