...jedynie 2,78 litra paliwa na 100 km. W tym roku na starcie liczącej 325,9 km trasy położonej niedaleko Mladá Boleslav stanęło 59 drużyn. Start i meta zawodów organizowanych przez Automotoklub Mladá Boleslav znajdował się w miejscowości Kosmonosy. Celem zawodów, jak co roku, było pokonanie trasy przy jak najniższym poziomie spalania paliwa.
Do rywalizacji stanęły modele reprezentujące całe portfolio Škody, z silnikami diesla oraz z jednostkami benzynowymi. Oprócz tego, konkurowały ze sobą również samochody w dwóch specjalnych kategoriach: “Škoda Handy” i “Historic”.
Zwycięzcami kategorii “Historic” zostali Petr Horníček i Michal Freyvald, prowadzący Škodę Felicia z 1997 r., która zużyła 4,069 l/100 km. Zwycięzcami kategorii “Škoda Handy” zostali Frantiąek Liąka i Jaroslav Bednář.
Punkty przyznawano za całkowite zużycie paliwa, emisję CO2, średnią prędkość, a także za różnicę pomiędzy spalaniem uzyskanym podczas przejazdu, a spalaniem, jakie podawane jest przez producenta. Poza drużynami z Czech, do rywalizacji stanęły drużyny kierowców z różnych krajów środkowoeuropejskich. Po raz pierwszy w Economy Run wzięli też udział kierowcy niepełnosprawni.
Samochody Škody to dowód na to, jak osiągi silnika mogą iść w parze z jego oszczędną pracą. Przypomnijmy, w maju tego roku, mistrz świata w ekonomicznej jeździe, Gerhard Plattner pokonał 2006 kilometrów na jednym baku, prowadząc Škodę Fabia GreenLine. Pobił on rekord konsumpcji paliwa, zużywając zaledwie 2,21 l/100 km, choć europejski standard wynosi 3,4 l/100 km.
Z kolei w corocznym Superteście Ekonomii, organizowanym przez Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich, Škoda Octavia GreenLine II generacji 1.6 TDI 105 KM uzyskała imponujący wynik, spalając zaledwie 1,89 l/100 km. Dodajmy, że trasa o długości 300 km prowadziła z Warszawy do Radomia przez Puławy, a kierowcą był instruktor Szkoły Auto, Piotr Kwapiszewski.