Zadania podjął się niezwykle prężny i dziś nieco zapomniany dział konstrukcyjny filii fabryki (BAZ), nowoczesnego zakładu zbudowanego od podstaw na przedmieściach Bratysławy - w miejscowości Devínska Nová Ves. Fabrykę dedykowano wielkoseryjnej produkcji całkowicie nowej gamy samochodów Škoda, nad którą trwały intensywne prace już od przełomu lat 60. i 70.
Widoczne na fotografiach coupe powstało w latach 1981-82 i było poważną rekonstrukcją wytwarzanego w Kvasinach modelu Rapid/Garde. O nowoczesną formę nadwozia zadbał bratysławski stylista Milan Biroą, jednak to nie zmiana wyglądu była najpoważniejszą modyfikacją. Przeniesienie układu napędowego do przodu umożliwiło, po odpowiedniej korekcie struktury nośnej nadwozia, wprowadzenie w tylnej jego części dużych drzwi, otwieranych ku górze.
Samochód nazwany Škoda Š743 Locusta, miał docelowo wykorzystywać podzespoły dojrzewającego projektu Š780. Ostatecznie nie doczekał się realizacji, a w zakładach BAZ od maja 1982 roku, przez pięć sezonów montowano klasyczne, tylnonapędowe coupe Š743 Garde. Prototyp Locusta, poddany renowacji w roku 2006 możemy dziś oglądać w posiadającym wyjątkowo interesujące zbiory, Muzeum Transportu w Bratysławie.