Samochód będzie wzmacniać pozycję czeskiego producenta na tym ważnym rynku azjatyckim. Nowy model jest istotną częścią strategii wzrostu Škody, zgodnie z którą marka do 2018 roku na świecie zamierza osiągnąć sprzedaż na poziomie co najmniej 1,5 miliona samochodów sprzedawanych rocznie.
Długość 4,39 m, szerokość 1,70 m oraz wysokość 1,47 m, pozycjonują Škodę Rapid pomiędzy Fabią, a Laurą/Octavią. Jest to model, który pojawi się jedynie na rynku indyjskim. Model produkcyjny, prezentowanego podczas targów motoryzacyjnych we Franfurcie MissionL, pojawi się w przyszłym roku na rynku europejskim.
Obecna w Indiach od 2001 roku, marka stale zwiększa poziom sprzedaży swoich modeli. Od początku br. sprzedaż aut Škody wzrosła w Indiach o około 50 procent.
Fabryka Volkswagena w indyjskiej miejscowości Pune powstała w 2009 roku. Po Fabii, nowa Škoda Rapid jest drugim produkowanym tu modelem. Poza Pune, Škoda produkuje swe samochody również w Aurangabad, gdzie z taśm zjeżdżają modele Superb, Laura i Yeti, wszystkie przeznaczone na rynek indyjski.