...eksploatacji samochodów będą szczególnie istotne dla precyzyjnego dopasowania ustawień samochodów elektrycznych.
W dalszej kolejności, samochody będą przekazane wybranym partnerom, co rozpocznie kolejny etap testów. Samochody testowe traktujemy jak każde inne auta przeznaczone do produkcji seryjnej, powiedział Petr Kristl, szef działu rozwoju e-mobilności ze Škoda Auto.
Zanim dostarczymy je do wybranych partnerów, co nastąpi za kilka tygodni, chcemy mieć absolutną pewność, że nasza Octavia Green E Line w codziennym użytkowaniu sprawdza się bez zastrzeżeń.
Dziesięć Octavii Green E Line biorących udział w testach, ma dostarczyć cennych informacji, które posłużą dalszemu rozwojowi elektrycznych napędów. Dotyczy to nowych rozwiązań i funkcji, takich jak: umiejscowienie gniazda ładowania, czy zagadnień związanych z tym, jak samochody elektryczne, będące z założenia cichymi, uczynić słyszalnymi w ruchu miejskim.
Pierwszy elektryczny model Škody to Octavia Combi, której modularna konstrukcja doskonale nadaje się do tego, by zmieścić w niej baterię, sterowniki elektryczne i silnik elektryczny.
Jednostki napędowe oferują maksymalną moc wyjściową 115 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm dostępny natychmiast po starcie. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje Octavii Green E Line zaledwie 12 sekund.
Maksymalna prędkość wynosi 135 km/h. Zasięg 150 kilometrów oznacza, że testowa flota Škody jest w stanie sprostać oczekiwaniom większości europejskich kierowców.
Działalność Škody w dziedzinie elektrycznej mobilności jest ważnym elementem strategii producenta w zakresie zasilania i stosowanych paliw. Škoda spodziewa się, że w dalszej perspektywie czasu, dotyczyć to będzie również optymalizacji silników TDI i TSI, a także ich przekładni.