Superb to najbardziej ekskluzywny model marki Skoda. Niemal od samego początku obecności na rynku niezmiennie jest najlepiej sprzedawanym samochodem w prestiżowym segmencie Executive (wg segmentacji Samar). Grono osób, które zdecydowały się na zakup modelu Superb liczy blisko 4 500 osób. Nadszedł czas na jeszcze więcej komfortu, jeszcze więcej przyjemności z użytkowania samochodu, więcej satysfakcji – Nową Skodę Superb.
Dokładnie dzisiaj, w poniedziałek 14 sierpnia 2006 r. fabryka Skoda Auto w Kvasinach rozpoczyna produkcję Nowej Skody Superb (rok modelowy 2007). Pomimo iż poprzednia wersja tego modelu uważana była za bardzo udany i ceniony samochód, konstruktorom udało się przeprowadzić modernizację, która jeszcze bardziej umocniła pozycję tego modelu wśród najbardziej luksusowych samochodów w tej klasie. Auto oferować będzie jeszcze więcej komfortu i poczucia prestiżu, a to dzięki wzbogaceniu oferty o szereg luksusowych elementów wyposażenia, w tym m.in. system multimedialny z odtwarzaczem DVD dla pasażerów tylnej kanapy auta. Wszystkie wersje modelu są wyposażone standardowo w czujniki parkowania umieszczone w tylnym zderzaku, począwszy od wersji Ambiente czujniki te montowane są również w zderzaku przednim. Zmiany dotyczą również designu oraz rozwiązań technologicznych w Nowej Skodzie Superb. Nowy wygląd przedniej części auta jest bardziej dynamiczny i unowocześniony.
Kierunkowskazy boczne przeniesione zgodnie z obecnymi trendami do obudowy lusterek zewnętrznych, a także nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich, pozwalają skonfigurować limuzynę o bardziej eleganckim bądź sportowym charakterze.
Największą modernizacją w wyglądzie zewnętrznym samochodu jest nowy wlot powietrza. Osadzony w chromowanej ramie i zaprojektowany w ten sposób, by uzyskać efekt trójwymiarowości. Zupełnie nowym elementem są również kierunkowskazy w bocznych lusterkach. Zmieniono także kształt przednich kierunkowskazów, które są teraz zintegrowane z przednimi światłami i umieszczone pod przezroczystą osłoną. Podobnie jak w Skodzie Roomster i Skodzie Octavia, zapalone tylne światła tworzą kształt litery C, nadając samochodowi bardziej wyrazisty charakter.
Dodatkowo klienci mogą wybierać z czterech nowych kolorów nadwozia: Beż Cappuccino, Zielony Olive, Szary Anthracite i Szary Satin (od października 2006).
Istotnie zmiany zaszły również we wnętrzu Nowej Skody Superb. Nowy wygląd tablicy rozdzielczej z podświetleniem w kolorze białym oraz centralny, wielofunkcyjny wyświetlacz Maxi–DOT w kolorze czerwonym, to te elementy, które natychmiast przykuwają uwagę po zajęciu miejsca we wnętrzu auta.
Dotychczasowe portfolio wersji wyposażeniowych (Classic, Prestige, Ambiente i Elegance i Platinum) zostało poszerzone o najbardziej luksusową wersję Laurin&Klement, najbogatszą jeśli chodzi o listę wyposażenia – m.in. z 17" obręczami kół o polerowanej powierzchni, podwójną końcówką układu wydechowego, czy wreszcie elementami identyfikacyjnymi wersji Laurin&Klement. We wnętrzu samochodu znajdziemy również pełną, specjalnie zaprojektowaną dla tej wersji skórzaną tapicerkę siedzeń (Royalty), wykonane w kolorystyce szlachetnego drewna panele (Prominent). Standardowe wyposażenie tego modelu zawiera także wiele innych, atrakcyjnych elementów takich jak m.in.: reflektory bi-ksenonowe, podgrzewane fotele i tylna kanapa, radio CD, wielofunkcyjna kierownica, czujniki parkowania w zderzakach przednim i tylnym.
Właściwie trudno znaleźć elementy, w które można by doposażyć wersję Laurin&Klement – dodatkowo możemy zamówić system nawigacji satelitarnej lub Lodówkę montowaną za podłokietnikiem tylnej kanapy.
Nowa Skoda Superb będzie dostępna z sześcioma jednostkami napędowymi - trzema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Silniki napędzane benzyną oferują moc od 85 do 142 kW (115 do 193 KM), turbodoładowane diesle odpowiednio od 77 do 120 kW (105 do 163 KM). Do topowych jednostek montowanych w Skodzie Superb z pewnością należą sześciocylindrowe jednostki: benzynowa o pojemności 2.8 l o mocy 193 KM oraz turbo diesel TDI V6 2.5 TDI o mocy 163 KM. Doskonałą propozycją jest również czterocylindrowy silnik 2.0 TDI PD (103 KW), który oferowany jest standardowo z filtrem cząstek stałych DPF. Zwolennicy bardziej sportowej jazdy z pewnością docenią turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.8T o mocy 150 KM o unikatowej konstrukcji 20V (5 zaworów na cylinder). Wybrane jednostki można również skonfigurować z pełni automatyczną przekładnią Tiptronic, umożliwiającą również ręczną zmianę biegów.