Skoda Auto wprowadza od 22 października br. w swojej fabryce w Kvasinach trzyzmianowy system produkcji Skody Roomster. Przyczyną decyzji jest rosnąca liczba zamówień na czwarty model w ofercie Skody – auto bardzo szybko zyskało dużą popularność wśród klientów marki. Ustalony wcześniej wolumen produkcji został zaktualizowany w celu sprostania liczbie zamówień złożonych przez dealerów. W rezultacie Skoda Auto planuje wyprodukować do końca 2006 r. 20 000 egzemplarzy Skody Roomster.
"Już pierwsze reakcje ekspertów z branży motoryzacyjnej i potencjalnych klientów po premierowej prezentacji modelu na wystawie samochodowej w Genewie były bardzo pozytywne i z przyjemnością przyznajemy, że zainteresowanie okazane Roomsterowi już po rozpoczęciu produkcji seryjnej przerosło nasze oczekiwania" powiedział Martin Jahn, Członek Zarządu Skoda Auto odpowiedzialny za zarządzanie zasobami ludzkimi. "Kombinacja nowoczesnego wzornictwa, innowacyjnych elementów wnętrza, znakomitych właściwości jezdnych i wielu przemyślanych rozwiązań typowych dla aut z uskrzydloną strzałą na masce pokazują, że obraliśmy właściwą drogę. Skoda Roomster znakomicie przyczyni się do realizacji planów wyprodukowania i sprzedania w tym roku 500 000 samochodów i tym samym osiągnięcia kolejnego rekordu w historii marki" – dodał Jahn.
Seryjna produkcja Skody Roomster wystartowała pod koniec marca br., a sprzedaż na czeskim rynku rozpoczęła się już w czerwcu. Poza Republiką Czeską, koncern stopniowo wprowadzał nowy model na rynki w innych krajach, m.in. w Niemczech, w Słowacji, we Francji, w Austrii i w Wielkiej Brytanii. Również w Polsce samochód jest już dostępny w salonach dealerskich Skody.
Z powodu zwiększenia produkcji w fabryce w Kvasinach Skoda Auto zatrudnia również nowych pracowników – do tej pory przyjęto 1 300 nowych osób, a do końca roku zatrudnienie wzrośnie o kolejnych 600 pracowników. Skoda Auto łącznie daje pracę 26 000 osobom zatrudnionym w trzech czeskich fabrykach koncernu.
Dobrze wiedzieć, że poziom bezpieczeństwa oferowany w Skodzie Roomster czyni ten samochód przyjaznym dla całej rodziny. Przednie i boczne poduszki powietrzne chronią pasażerów w razie wypadku. Podobnie jak napinacze pasów bezpieczeństwa – górny punkt mocowania trzypunktowych pasów bezpieczeństwa posiada możliwość regulacji, to samo dotyczy zagłówków z przodu i z tyłu auta. Również pasażerowie tylnych siedzeń są chronieni przez trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Dodatkowo, dwa zewnętrzne tylne siedzenia są wyposażone w uchwyty Isofix, umożliwiające dokładne i bardzo bezpieczne zamontowanie fotelika dziecięcego.
W Skodzie Roomster dostępne są również zupełnie nowe rozwiązania. To pierwszy model Skody oferujący znaczącą poprawę poziomu bezpieczeństwa dzięki przednim projekcyjnym reflektorom skrętnym oraz reflektorom przeciwmgielnym z funkcją doświetlania zakrętów. Podczas jazdy w ciemnościach, reflektory samochodu kierują światło zgodnie z kątem skrętu przednich kół, oświetlając drogę przed pojazdem i poszerzając pole widzenia kierowcy. Inni uczestnicy ruchu oraz przeszkody na ciemnej drodze mogą być zauważone przez prowadzącego pojazd o wiele wcześniej niż w przypadku konwencjonalnych świateł.
Oba reflektory skrętne wychylają się pod różnym kątem, reflektor będący po wewnętrznej stronie zakrętu wychyla się pod większym kątem niż ten, który znajduje się po zewnętrznej, w celu uniknięcia oślepienia aut nadjeżdżających z przeciwka. Dodatkowo, bardzo przydatna jest funkcja doświetlania zakrętów dostępna dla reflektorów przeciwmgielnych. Podczas skręcania (do prędkości 40 km/h), reflektory przeciwmgielne włączają się automatycznie, w zależności od obranego kierunku doświetlając przestrzeń z przodu samochodu pod kątem 60°, co pomaga na zakrętach szybciej dostrzec pieszych, rowerzystów, czy przeszkody takie jak wysokie krawężniki i uchronić samochód przed uszkodzeniem. Przednie projekcyjne reflektory skrętne oraz reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów występują jako opcja w zależności od wersji wyposażenia.
Skoda Roomster chroni również innych użytkowników ruchu. Nadwozie samochodu od początku było tworzone z myślą o przepisach dotyczących ochrony pieszych, które wejdą w życie w 2010 r. Strukturę nadwozia samochodu zaprojektowano w taki sposób, by w razie kolizji z innym pojazdem wytworzona energia rozproszyła się i została przyjęta w kontrolowany sposób. W razie wypadku przednia część pojazdu ulega deformacji w założony wcześniej sposób – wnętrze auta, chroniąc pasażerów, pozostaje przestrzenią nienaruszoną. W dotychczas przeprowadzonych testach zderzeniowych biomechaniczne przeciążenia, na które narażeni byli pasażerowie, pozostawały na dużo niższym poziomie niż zalecane wartości.