Elektroniczna książka serwisowa zastąpiła książkę serwisową w wersji drukowanej, a dokumentacja wykonanych prac serwisowych będzie zapisywana w centralnej bazie danych. To duże ułatwienie, bo każdy klient będzie mógł przechowywać wydrukowane potwierdzenia wykonania przeglądu w dokumentacji pojazdu.
Cyfrowa książka serwisowa, to same korzyści dla klientów firmy Skoda. Przede wszystkim zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa w zakresie zapobiegania manipulacjom wpisów, przejrzystą dokumentację wykonanych prac serwisowych, ochronę przed utratą lub uszkodzeniem kart wpisów. Pojazd można serwisować w dowolnej specjalistycznej stacji obsługi (także za granicą), ponieważ baza danych jest dostępna na całym świecie.
Dodatkowo cyfrowa książka serwisowa umożliwia większą przejrzystość podczas nabywania lub sprzedaży używanego pojazdu dzięki centralnemu przechowywaniu wpisów, a wpisy systemowe stanowią wsparcie dla klientów podczas dochodzenia roszczeń wynikających z przedłużenia gwarancji i dożywotniej gwarancji mobilności.
Pozostałe informacje umieszczone do tej pory w książce serwisowej (wklejka z wyposażeniem, data wydania, dane sprzedawcy, informacja o podstawowych prawach gwarancyjnych) przeniesione zostaną do instrukcji obsługi samochodu.