Hyundai IONIQ zdobył najwyższe wyróżnienie – Nagrodę Główną, w ósmej edycji światowego konkursu Kobiecy Samochód Roku. IONIQ jest dostępny w trzech wersjach, jednak na potrzeby głosowania został potraktowany jako jeden model. Proces wyłonienia laureata Nagrody Głównej rozpoczął się od przyznania zwycięskich tytułów w poszczególnych kategoriach, takich jak: samochód rodzinny, budżetowy, ekologiczny, luksusowy, sportowy, SUV/Crossover. IONIQ wygrał w kategorii samochód ekologiczny, a w kolejnym etapie został także zwycięzcą konkursu.
"Od momentu wprowadzenia modelu IONIQ na rynek w ubiegłym roku, w całej Europie sprzedano już ponad 23 tysiące tych samochodów. Zwycięstwo w światowym konkursie Kobiecy Samochód Roku potwierdza, jak unikatowy pod wieloma względami model oferujemy naszym Klientom". – powiedział Andreas-Christoph Hofmann, wiceprezes ds. marketingu w Hyundai Motor Europe.
"IONIQ jest jednym z najczęściej wyróżnianych modeli w naszej gamie – w samej Europie zdobył 13 nagród, w tym kilka tytułów Samochód Roku, a także najbardziej prestiżowe wyróżnienie w dziedzinie designu Red Dot". – dodał.
IONIQ Hybrid i IONIQ Plug-in zapewniają niskie spalanie oraz niską emisję CO2 wynoszącą odpowiednio 92-79 g/km i 26 g/km (w oparciu o test NEDC. Emisja CO2 oraz spalanie mogą się różnić w zależności od rozmiaru opon). IONIQ Electric może pokonać dystans 280 km na jednym doładowaniu, łącząc tym samym praktyczność użytkowania z czystą ekologią. IONIQ Plug-in może przejechać do 63 km w trybie czysto elektrycznym, stanowiąc doskonałe, ekologiczne rozwiązanie dla Klientów pokonujących krótsze, miejskie dystanse.
W skład jury światowego konkursu Kobiecy Samochód Roku wchodzi 25 uznanych dziennikarek motoryzacyjnych z 20 krajów. Spośród zgłoszonych do konkursu 420 modeli wybrano 60 aut, którym następnie w trybie tajnego głosowania, panie dziennikarki przyznawały adekwatną według nich liczbę punktów.