Bliski rzeczywistej postaci samochód koncepcyjny Hyundaia segmentu C zaprezentowano na paryskim salonie samochodowym 2006.
Hyundai zaprezentował samochód koncepcyjny HED-3 "Arnejs", 5-drzwiowy hatchback, którego wersja produkcyjna będzie rywalizować w klasie Volkswagena Golfa i Renault Mégane.
Segment C jest najważniejszą klasą na rynku europejskim. Zdobycie solidnej grupy klienckiej w tym segmencie jest jednym z najważniejszych celów Hyundai Motor Company w perspektywie średnioterminowej. Szósty na świecie producent samochodów opracowuje właśnie model zdolny – po wprowadzeniu na rynek 5-drzwiowego hatchbacka, kombi i kabrioletu z twardym dachem – zainteresować nawet 150 000 europejskich klientów rocznie. Hyundai zaprezentuje oficjalnie 5-drzwiowy hatchback latem 2007, a na paryskim salonie pokazuje jego bliską fazy produkcyjnej wersję koncepcyjną.
Przekonująca technika, obejmująca wiele najnowocześniejszych elementów z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, w połączeniu z atrakcyjnym designem, to główne cechy, jakie Hyundai akcentuje w segmencie C. Europejski zespół projektantów pod przywództwem szefa Hyundaia ds. designu, Thomasa Bürklego, stworzył koncept HED-3 "Arnejs" w oparciu o rzeczywiste plany auta produkcyjnego.
Jego forma to kontynuacja elementów designu zaprezentowanego w aucie koncepcyjnym Genus na salonie w Genewie 2006, ale i jego rozwinięcie mające na celu stworzenie silnej tożsamości marki. "Dynamiczna rzeźba" to nowy język designu Hyundaia, jak tłumaczy Thomas Bürkle, wskazując na rozległe przestrzenie wyznaczane miękkimi liniami.
Rzucającym się w oczy charakterystycznym elementem jest 6-kątny grill (zaprezentowany już w HED-2 "Genus") oraz wyciągnięte daleko na błotniki lampy główne ozdobione ultranowoczesnymi elementami pełniącymi różne funkcje oświetleniowe, które nadają przedniemu pasowi silną indywidualność. Przednia szyba przechodzi w miękką falę szklanego dachu prowadząc do 3. światła stopu na tylnym spoilerze.
Linię boczną konceptu HED-3 "Arnejs" charakteryzuje dynamicznie poprowadzona fala podokienna, tworząca eleganckie połączenie przeszklonej kabiny ze sportową sylwetką.
Tak dynamicznie wyrzeźbione kształty podkreślają potężne nadkola obejmujące 19-calowe felgi z polerowanego aluminium o podwójnych szprychach, wyposażone w opony 245/35 R19. Całkowicie chowane boczne szyby w połączeniu ze szklanym dachem tworzą w kabinie atmosferę bliską samochodom coupé lub kabrioletom.
W kabinie głównym źródłem inspiracji były fale wytwarzane przez przyrodę. Panel wskaźników nawiązuje do tego tematu stylistycznego przez rozdzielenie górnej i dolnej linii deski rozdzielczej. Opływają one główny zestaw zegarów, zaczynając się i kończąc na drzwiach elementem obejmującym klamkę. Zestaw zegarów łączy w sobie asymetryczny układ z symetrycznym obramowaniem. Dzięki usunięciu środkowych słupków i nieprzerwanej płaszczyźnie paneli drzwiowych linie HED-3 "Arnejs" ulegają podkreśleniu, stają się zarazem dynamiczne i lekkie. Miękki przebieg podłokietnika łączy ze sobą wizualnie przednią część kabiny z tylnymi drzwiami.
Wszystkie detale – jak kierownica, nawiewy, panele deski rozdzielczej i klamki drzwiowe wykonane są z wysokiej jakości materiałów. Na paryskim salonie samochodowym HED-3 "Arnejs" prezentowany był w kolorze "dew silver" ("srebrzysta rosa"), który doskonale podkreślał znakomite zestawienie barw w kabinie.