System zapewni wygodę kierowcom, którzy mają problem zarówno ze znalezieniem miejsc parkingowych, jak i ładowaniem, wynikający ze stale rosnącej liczby samochodów elektrycznych. Koncept zakłada zwalnianie miejsc do ładowania przez całkowicie naładowane samochody i umożliwia ładowanie innych oczekujących samochodów.
Po zleceniu ładowania za pomocą smartfona, pojazd automatycznie przejdzie do wolnej stacji bezprzewodowego ładowania. Gdy pojazd jest w pełni naładowany, przemieszcza się na inne wolne miejsce parkingowe za pomocą automatycznego systemu parkowania samochodu (AVPS), zwalniając miejsce do ładowania innym pojazdom. Gdy kierowca wezwie pojazd, automatycznie powróci on do miejsca, w którym oczekuje kierowca.
Cały proces odbywa się poprzez ciągłą komunikację między pojazdem elektrycznym, parkingiem, a systemem ładowania i kierowcą. Parking wysyła lokalizację pustych miejsc parkingowych i stacji ładowania, a system ładowania aktualizuje stan ładowania pojazdu w czasie rzeczywistym.
Hyundai i Kia rozważają komercjalizację technologii po wdrożenie samochodu z 4 poziomem autonomiczności około roku 2025. Oba koncerny planują także sprzedaż autonomicznych samochodów w różnych inteligentnych miastach od 2021 roku, dążąc do celu, którym jest wprowadzenie na rynek w pełni autonomicznych pojazdów do roku 2030.