Hyundai Motor Poland wprowadził do oferty model Grandeur - ekskluzywną limuzynę kierowaną do wysokiej kadry zarządzającej. Początkowo klienci mogą wybierać spośród dwóch specyfikacji z nowym silnikiem diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 155KM lub z silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3.3 litra i mocy 235KM.
Model Grandeur, który miał swoją premierę na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w ubiegłym roku, wprowadził markę Hyundai do segmentu Executive. Grandeur został zaprojektowany jako bezpośredni konkurent Volvo S80, Audi A6 i Peugeota 607 osiągając nowy poziom elegancji, wysokiej jakości i wyróżniającej stylistyki. Przeznaczenie modelu Grandeur na potrzeby floty samochodowej Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej sponsorowanych przez Hyundaia, przysporzyło mu wielu nowych zwolenników.
Pierwotnie Grandeur był dostępny jedynie w silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3.3 litra. Hyundai Motor Poland zadecydował o wprowadzeniu tego modelu na rynek w momencie, gdy na tegorocznych targach paryskich przedstawiona została wersja z silnikiem wysokoprężnym, tak bardzo cenionym przez kadrę kierowniczą.
Silnik 2.2 litra VGT wykonany jest w technologii Common Rail i w specyfikacji przeznaczonej na Europę osiąga moc 114kW przy 4000 obr./min. oraz moment obrotowy 343 Nm przy zakresie 1800-2500 obr./min. Nowy silnik wysokoprężny wyposażono w intercooler i filtr cząsteczek stałych, dzięki czemu ograniczono emisję spalin do poziomu spełniającego normę Euro4.
Wprowadzenie do oferty modelu Grandeur CRDi było kolejnym ważnym krokiem w strategii Hyundaia, który ma na celu rozwój napędów przyjaznych środowisku. W ciągu minionego roku Hyundai przedstawił aż trzy nowe silniki wysokoprężne zgodne z wymaganiami Euro4. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1.5 litra dostępny w modelach Getz, Matrix i Accent pojawił się we wrześniu 2005. Dwulitrowy silnik dostępny w Tucsonie i Sonacie zdążył zadomowić się w ofercie rynkowej i zebrał wiele pochwał prasowych. Szereg zamyka silnik 2.2 litra dostępny w modelu Grandeur i Santa Fe. Kolejna faza rozwoju technologii wysokoprężnych Hyundaia przewiduje wprowadzenie do 2008 roku siedmiu nowych silników spełniających normę Euro 5.
Jednostka 2.2 litra CRDi z turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT) charakteryzuje się cichą pracą i w połączeniu z pięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów pozwala na osiągnięcie prędkości 0-100 km w zaledwie 11,4 sekundy, 60-100 km w 6,5 sekundy i maksymalnej prędkości 202 km/godz.
Zastosowanie podwójnych wahaczy poprzecznych z przodu i niezależnego zawieszenia wielowahaczowego (multi-link) z tyłu pozytywnie wpłynęło na właściwości jezdne i komfort jazdy do minimum redukując wstrząsy, wibracje i hałasy dochodzące z zawieszenia. Dwunastocalowe tarcze wentylowane z przodu i jedenastocalowe z tyłu w połączeniu z systemem ESP, 4-kanałowym ABS, EBD i TCS zapewniają maksymalne bezpieczeństwo aktywne. Na dodatkowy komfort wpływają hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i teleskopowa regulacja kolumny kierownicy.
Hyundai zawsze przoduje w zakresie zarówno bezpieczeństwa aktywnego jak i biernego. Grandeur poza sztywną strukturą nadwozia, strefami zgniotu i ochrony przed zderzeniem bocznym oferuje osiem poduszek powietrznych. W standardzie znajduje się także czujnik odblokowujący drzwi w momencie zderzenia. Ograniczniki siły napięcia i napinacze wchodzą w skład systemu pasów bezpieczeństwa. Łatwy i pewny montaż fotelików dziecięcych umożliwiają zaczepy isofix na tylnej kanapie.
Wnętrze Grandeura zapewnia wygodę i komfort dzięki dwustrefowej klimatyzacji. Dwukolorowe wnętrze wzbogacono elementami w kolorze drewna i metalu, oświetleniem typu LED i wysokiej jakości obiciami skórzanymi.
A ponadto jako uzupełnienie wizerunku "auta dla szefa" Grandeur charakteryzuje się wyjątkowo wygodnymi siedzeniami, które powstały po precyzyjnych testach i badaniach z udziałem klientów na najważniejszych rynkach. Posiadają one rewelacyjne, regulowane wsparcie lędźwiowe, elektryczne sterowanie i możliwość podgrzewania. Połączenie tych elementów z dopracowanym systemem wentylacyjnym i znaczna redukcja wstrząsów, wibracji i hałasów dobiegających z zawieszenia wpływa na zwiększenie poczucia komfortu kierowcy i pasażerów, a także zmniejsza zmęczenie wywołane podróżą na długich dystansach.
W skład wyposażenia modelu Grandeur oferowanego na polskim rynku w specyfikacji
Prestige wchodzą:
- Czujniki deszczu
- Czujniki cofania
- Tempomat
- Pełna elektryka szyb i lusterek z możliwością ich składania
- Samościemniające lusterko wsteczne
- Zamek centralny z pilotem oraz immobilizer
- Komputer pokładowy
- Reflektory ksenonowe automatycznie włączane
- Pamięć ustawienia fotela kierowcy, koła kierowniczego i lusterek zewnętrznych
- System nagłaśniający Infinity, 8 głośników (w tym 90W Subwoofer)
- System audio ze zmieniarką CD MP3 na 6 płyt, sterowany w kierownicy
- Elektrycznie podnoszona zasłona przeciwsłoneczna przy tylnej szybie