Zgodnie z najnowszymi danymi rejestracji Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), w 2019 roku zarejestrowanych zostało 563 018 nowych samochodów Hyundai.
Ten wynik to wzrost o 3,8% względem ubiegłego roku. Tempo wzrostu Hyundai było szybsze niż rynku, który wzrósł o 1,2%. Najwyższe wzrosty marka odnotowała w Niemczech (+13%) oraz we Francji (+14%).
Najlepiej sprzedającymi się modelami w 2019 roku były Hyundai Tucson, Hyundai Kona oraz modele z gamy „i” czyli Hyundai i10, Hyundai i20 oraz Hyundai i30. Gama modeli ekologicznych również osiągnęła dobre wyniki sprzedaży, a firma Hyundai jest gotowa na rosnące zapotrzebowanie na samochody z ekologicznymi układami napędowymi. Dzięki gamie modeli IONIQ drugiej generacji, Kona Electric oraz zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi NEXO, marka Hyundai oferuje szerszy wybór zelektryfikowanych napędów niż inni producenci.
2020 Hyundai Ioniq
"Po raz piąty z rzędu świętujemy rekordowy rok marki Hyundai w Europie. Ponownie wyprzedziliśmy rynek w czasie, gdy przemysł motoryzacyjny jest niestabilny i przechodzi duże zmiany. Będziemy nadal słuchać naszych Klientów, by dostarczać odpowiednio dopasowane produkty i usługi, mając na względzie zrównoważony rozwój oraz oferując coraz więcej modeli z napędami ekologicznymi." - Andreas-Christoph Hofmann, Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe
Ważnym czynnikiem, który przyczynił się sukcesu marki Hyundai było wprowadzenie na rynek w ostatnich latach wielu nowych produktów. Firma może dzisiaj pochwalić się jedną z najmłodszych gam w branży - cała gama modelowa marki Hyundai ma mniej, niż dwa lata.
W przyszłości Hyundai stawia na dalszą elektryfikację gam. Do połowy 2020 roku ponad trzy czwarte modeli Hyundai będzie dostępnych w wersjach zelektryfikowanych. Do 2025 roku Hyundai Motor Group planuje wprowadzić 44 zelektryfikowane modele, w tym 23 pojazdy z napędem czysto elektrycznym. Przyspieszy to rozwój platform oraz kluczowych komponentów dla samochód elektrycznych.
Hyundai Kona Hybrid
W nadchodzących latach Hyundai zamierza zostać jednym z trzech największych producentów pojazdów elektrycznych na świecie. Dzięki ciągłym inwestycjom w pojazdy elektryczne i koncentracji na jakościowym wzroście firma spodziewa się utrzymać pozycję lidera mobilności przyszłości.