Hyundai Motor jest o krok bliżej osiągnięcia pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku. W 2021 roku firma osiągnęła w Europie wynik emisji CO2 na poziomie 108,0 g, czyli znacznie poniżej celów emisji obowiązujących w Unii Europejskiej.
Ten sukces był po części spowodowany stale rosnącym udziałem pojazdów bezemisyjnych w sprzedaży firmy. W pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku pojazdy bezemisyjne stanowiły 20 procent sprzedaży Hyundaia w Europie, co stanowi 102 procentowy wzrost w porównaniu do lutego 2021 roku. W całym poprzednim roku pojazdy bezemisyjne stanowiły 14,1 procent, więc firma jest już na dobrej drodze do osiągnięcia jeszcze lepszego wyniku w 2022 roku.
Hyundai Tucson N-Line
Głównym motorem tego trendu był Hyundai IONIQ 5, w pełni elektryczny CUV firmy i pierwszy model z gamy IONIQ, sprzedany w liczbie 8137 egzemplarzy w pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku.
„Mobilność bezemisyjna nie jest już wyłącznie trendem; stała się koniecznością. Dzięki naszemu silnemu i rozwijającemu się portfolio sprawiamy, że to rozwiązanie staje się bardziej atrakcyjne dla szerszego grona Klientów – mówi Michael Cole, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe. „IONIQ 5, zdobywca 10 tytułów „Samochodu Roku” w całej Europie, jest tego wyraźnym dowodem. Oferując inteligentne i atrakcyjne rozwiązania w zakresie mobilności zeroemisyjnej, nie tylko przekraczamy nasze cele w zakresie emisji, ale jednocześnie pomagamy chronić środowisko”.
Pojazdy elektryczne odzwierciedlają ogólny trend sprzedaży
Po mocnym końcu roku 2021, wzrostowy trend sprzedaży samochodów Hyundai jest kontynuowany w 2022 roku. Jak podaje Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, ACEA w styczniu i lutym 2022 roku 74 661 samochodów Hyundai zostało zarejestrowanych na terenie Unii Europejskiej, Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu i Wielkiej Brytanii (UE + EFTA + Wielka Brytania). Stanowiło to wzrost o 28,8 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku. Tylko w lutym 2022 roku w Europie zarejestrowano 37 032 pojazdów Hyundaia, co stanowi 25,5% wzrost w porównaniu z lutym 2021 roku.
Hyundai nie tylko pobił własne wyniki sprzedaży z tego samego okresu poprzedniego roku, ale także osiągnął lepsze wyniki niż reszta branży. W krajach UE+EFTA+Wielka Brytania w styczniu i lutym tego roku zarejestrowano 1 626 350 pojazdów, co oznacza spadek o 3,9 procent rok do roku.
Najpopularniejszymi modelami Hyundaia w Europie w pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku był Hyundai Tucson, który stanowił 29,3 procent sprzedaży; KONA, która stanowiła 21,4 procent sprzedaży oraz i20, który osiągnął 11,1 procent sprzedaży. Dotyczy to zarówno wersji spalinowych, jak i elektrycznych. TUCSON jest dostępny w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu plug-in; KONA jest dostępna z napędem spalinowym, hybrydowy i elektryczny.
Tymczasem IONIQ 5 ma teraz bardzo wysoki udział w sprzedaży Hyundaia, biorąc pod uwagę, że został wprowadzony na rynek zaledwie rok temu. Obecnie flagowy model elektryczny Hyundaia stanowi 10,3 procent całkowitej sprzedaży.
Rekordowe udziały w kluczowych rynkach europejskich
Dzięki osiąganiu lepszych wyników od rynku, udział Hyundaia w Europie stale rośnie. W tym miesiącu samochody Hyundaia stanowiły 4,6 procent europejskiego rynku – o 1,1 punktu procentowego więcej niż w lutym 2021 roku i o 0,2 punktu procentowego więcej niż w całym ubiegłym roku.
W 2021 roku udział firmy w rynku był o jeden punkt procentowy wyższy niż rok wcześniej, co potwierdza wzrostowy trend i świadczy o umacnianiu pozycji Hyundaia w Europie.
Głównymi czynnikami wpływającymi na tak dobry rezultat były wyniki sprzedaży w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, gdzie Hyundai osiągnął rekordowe udziały w rynku za pierwsze dwa miesiące 2022 r. na poziomie odpowiednio 6,0 i 5,0 procent. Stanowiło to wzrost rok do roku o 37,5 procent w Hiszpanii i 100,6 procent w Wielkiej Brytanii. W Niemczech tymczasem udział marki Hyundai w rynku wzrósł o 0,3 punktu procentowego do 3,7 procent w porównaniu z lutym 2021 roku.
Droga do elektryfikacji
Osiągnięcie celów w zakresie emisji CO2 i zwiększenia udziału samochodów zeroemisyjnych w całej Europie nie są przypadkiem, ale częścią celowej, ciągłej strategii zmierzającej do elektryfikacji i transformacji w kierunku dostawcy inteligentnych rozwiązań mobilnych. Hyundai nadal jest liderem w branży pod względem elektryfikacji i oferuje najszerszą ze wszystkich producentów gamę układów napędowych – od spalinowych i miękkich hybryd przez hybrydy i hybrydy typu plug-in, wersje elektryczne, a nawet elektryczne z ogniwami paliwowymi. Na całym świecie Hyundai planuje sprzedać 1,87 miliona pojazdów elektrycznych i osiągnąć siedmioprocentowy udział w rynku do 2030 roku.