W przeszłości samochody marki Hyundai otrzymywały nazwy odzwierciedlające cechy właściwe dla danego modelu lub kojarzące się z nim. Dzisiaj Hyundai obiera nowy, bardziej ogólny kierunek nazewnictwa, który jasno będzie kładł nacisk na technologiczną orientację działań firmy, a wspólny człon literowy nowych nazw będzie zrozumiały we wszystkich krajach.
Hyundai zdecydował się na alfa-numeryczne kodowanie nazw, które najlepiej wyrazi połączenie technologii z kluczowymi wartościami marki. Litera "i" wybrana przez firmę Hyundai niesie ze sobą te przesłania. Znak "i" tradycyjnie jest kojarzony jako ikona produktów technologicznych, a jej częste używanie utrwaliło ją w całej Europie.
Ponadto, litera "i" jest częścią obietnicy wartości marki Hyundai. W latach 90-tych Hyundai zmienił całkowicie strategię korporacyjną, odchodząc od pierwotnej filozofii biznesowej produkowania samochodów "za dobrą cenę" i zmierzając do bardziej wyrafinowanego wizerunku. Pragnieniem firmy Hyundai było stworzenie marki inspirującej i obecnie "inspiracja" jest podstawową wartością Hyundaia. Litera "i" potwierdza te dążenia i komunikuje je klientom.
Model i30 to pierwszy Hyundai noszący element "i" w nazwie. Człon "30" odnosi się do liczby oznaczającej europejski segment C, do którego przynależy nowy Hyundai.
i + liczbowy identyfikator segmentu samochodów:
i10 = segment A
i20 = segment B
i30 = segment C
i40 = segment D
i50 = segment E
Dla oznaczenia powstających w przyszłości nowych wersji lub modeli w ramach segmentów dodawane będą litery np.
i30 CW = cross-wagon z segmentu C
Nowa nomenklatura będzie stosowana tylko do modeli, które zostaną wprowadzone na rynek europejski w przyszłości. Nie zastąpi ona natychmiast dotychczasowych nazw modeli.