Po mocnym finiszu w 2021 roku nowy Hyundai Tucson czwartej generacji jest obecnie liderem w segmencie kompaktowych SUV-ów w Europie, awansując z drugiego miejsca w zeszłym roku. Według danych zebranych przez JATO Dynamics, globalnego dostawcę analiz biznesowych w branży motoryzacyjnej, Tucson jest gotowy do ustanowienia rekordu sprzedaży. W oparciu o nowe rejestracje w pierwszym kwartale w 27 krajach europejskich, Tucson jest obecnie najlepiej sprzedającym się kompaktowym SUV-em w Europie, z 15 806 zarejestrowanymi egzemplarzami.
W ubiegłym roku wszechstronnym bestsellerem Hyundai Motor po raz kolejny był Tucson. Model nowej generacji zadebiutował pod koniec 2020 roku, co doprowadziło do poprawy sprzedaży podczas pierwszego pełnego roku na rynku. Hyundai sprzedał 152 257 sztuk Tucson w 2021 roku.
Odkąd Tucson został wprowadzony na rynek w 2004 roku, na rynku europejskim sprzedano 1,4 miliona egzemplarzy. Globalna sprzedaż osiągnęła poziom siedmiu milionów sztuk. Ta liczba sprawia, że Tucson jest najlepiej sprzedającym się SUV-em firmy na świecie.
„Po rekordowej sprzedaży w 2021 roku, Tucson poszedł o krok dalej, osiągając szczyt segmentu kompaktowych SUV-ów pod względem liczby nowych rejestracji w Europie w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku” – powiedział Andreas-Christoph Hofmann, Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu w Hyundai Motor Europe. „Dzięki odważnemu projektowi Tucson, personalizowanej technologii i rodzinnym funkcjom bezpieczeństwa, jesteśmy pewni, że nasz bestseller nadal będzie faworytem dla europejskich klientów”.
Wyznacza standardy dla SUV-ów
Dzięki innowacyjnemu projektowi i elementom wyposażenia, które zapewniają funkcje wykraczające poza swój segment, Tucson czwartej generacji podnosi poprzeczkę dla SUV-ów. Z perspektywy projektowej Tucson wyróżnia się od swojego poprzednika muskularną sylwetką, ostrymi liniami i dynamicznymi proporcjami. Dzięki danym cyfrowym „Parametryczny Dynamizm” wykorzystuje linie, płaszczyzny, kąty i kształty, aby połączyć innowacyjny design SUV-a z rewolucyjnymi elementami zewnętrznymi. W rezultacie projekt Tucson zawiera geometryczne wzory znane jako „parametryczne klejnoty”, które nadają mu progresywną jakość.
Wnętrze Tucson jest czyste i wyrafinowane oraz ujmuje kierowcę i pasażerów w pełni cyfrowym, konfigurowalnym doświadczeniem. Dzięki takim funkcjom, jak w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala, 10,25-calowy ekran dotykowy systemu multimediów i nawigacji, nastrojowe oświetlenie, trójstrefowa klimatyzacja oraz opcjonalny bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto, Tucson oferuje personalizację w zakresie komfortu, rozrywki i łączności.
Tucson jest wyposażony w najlepszy w swojej klasie, rodzinny pakiet bezpieczeństwa, zapewniający spokój klientom Hyundai. Te funkcje nie tylko zapewniają bezpieczeństwo pasażerom; zapewniają również bezpieczeństwo innym użytkownikom dróg.
Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z funkcją Junction Turning włącza hamulce, gdy pojazd nadjeżdżający z przeciwka zostanie wykryty podczas wykonywania skrętu w lewo. Tymczasem inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC-C) wykorzystuje system nawigacji Tucson do przewidywania nadchodzących zakrętów lub prostych i dostosowuje prędkość pojazdu w celu bezpieczniejszej jazdy.
Asystent jazdy autostradowej (HDA) to połączenie NSCC-C i asystenta pasa ruchu (LFA). Idąc o krok dalej w kierunku autonomicznej jazdy, HDA wykorzystuje system nawigacji do przewidywania nadchodzących warunków drogowych. Funkcja ta reguluje prędkość samochodu i utrzymuje odległość od innych pojazdów z przodu, a także aktualnego pasa ruchu na autostradzie. Dodatkowo automatycznie dostosowuje układ kierowniczy, aby pomóc utrzymać pojazd na środku pasa.
Tucson oferuje najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w swoim segmencie. Oprócz 48-woltowej miękkiej hybrydy, pełnej hybrydy i hybrydy typu plug-in, model jest również dostępny w wersji benzynowej z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 150 KM i sześciobiegową manualną skrzynia biegów ( 6MT). Aby uzyskać bardziej sportowy wygląd, klienci mogą wybrać wersję N Line. Najlepiej sprzedający się SUV jest ozdobiony dynamiczną, inspirowaną sportami motorowymi tapicerką N Line. Oprócz tego wyczynowego stylu, wybrane jednostki napędowe są wyposażone w zoptymalizowane ustawienia elektronicznie sterowanego zawieszenia (ESC), zapewniające bardziej sportową dynamikę jazdy.
Wyprodukowany w Europie dla Europy
Tucson to tylko jeden z sześciu modeli Hyundaia produkowanych w europejskich fabrykach w Czechach i Turcji. W 2021 roku samochody wyprodukowane w Europie stanowiły 72 procent całkowitej sprzedaży Hyundaia w Europie.
Działająca od 2008 roku firma Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Noąovicach w Czechach jest jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w Europie, wytwarzającym 350 000 pojazdów rocznie. Oprócz modelu Tucson, HMMC produkuje na rynek europejski również i30, i30 N i KONA Electric. Dodatkowo HMMC produkuje prawie każdy dostępny rodzaj układu napędowego. W ten sposób Hyundai zwiększa swoje zaangażowanie w regionie i podkreśla znaczenie Europy w swojej ogólnej strategii biznesowej.
Kolejne trofeum w gablocie
W samym 2021 roku Tucson zebrał 18 wyróżnień w całej Europie. Podczas gdy większość nagród chwali model za to, że jest potężnym kompaktowym SUV-em i samochodem, który zaspokaja potrzeby rodziny, garść z tych wyróżnień to tytuły „Samochodu Roku”. Tucson został nazwany „Samochodem Roku 2022” w Grecji, a także przez Carbuyer i DieselCar & EcoCar Magazine w Wielkiej Brytanii.
Ostatnio został również nagrodzony „Tureckim Samochodem Roku 2022”. Spośród 7 finalistów jury wybrało Tucson z początkowej listy 36 pojazdów i wybrało Tucson jako zwycięzcę, z jego designem, bezpieczeństwem, poziomami wyposażenia i wariantami silnika.