Hyundai Motor zaprezentował nowego BAYON-a, crossovera o świeżym, wyróżniającym się designie. Auto wzbogacono o długą listę inteligentnych funkcji łączności i bezpieczeństwa, które wyróżniają go w segmencie B-SUV, a także nowe rozwiązania techniczne. Przy okazji zmieniono także wnętrze.
Odświeżony, nowoczesny design
Nowy BAYON może poszczycić się charakterystycznym designem pełnym wyrazistych detali, typowym dla crossovera zaprojektowanego specjalnie z myślą o europejskich odbiorcach. Przedni pas świateł do jazdy dziennej LED został zintegrowany, aby stworzyć sygnaturę świetlną o nazwie Seamless Horizon. Kształt przedniego zderzaka, a także osłony chłodnicy zostały zmienione, aby uzyskać odważniejszy i bardziej charakterystyczny design. Z tyłu również zastosowano przeprojektowany zderzak i dodano odświeżone wzory obręczy kół: 16- i 17-calowych.
BAYON ma ciekawe proporcje nadwozia. Z przodu zaprojektowana od nowa osłona chłodnicy otwiera się u dołu, podkreślając muskularną sylwetkę. Z boku, dynamiczne „ramiona” zapewniają wygląd przypominający klin. Natomiast z tyłu, wysunięte światła w kształcie strzałek podkreślają dynamiczną stylizację słupków, tworząc szeroką sylwetkę auta.
Kanciaste, trójkątne kształty karoserii i poziome linie zarówno w stylizacji auta, jak i lekkiej bryle nadwozia podkreślają szerokość i nadają BAYON-owi stanowczy, nowoczesny design. Tyle teorii. O tym jak dobrze wygląda samochód po tych zmianach warto przekonać się oglądając załączone do tej informacji prasowej zdjęcia.
Dostępnych jest łącznie dziewięć kolorów nadwozia, w tym cztery nowe: Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic i Vibrant Blue Pearl. Opcjonalny dwukolorowy dach w kolorze Phantom Black jest również dostępny w połączeniu z kilkoma kolorami nadwozia.
Zaawansowana łączność i technologia
Zgodnie z podejściem Hyundaia skoncentrowanym na potrzebach klienta, nowy BAYON oferuje zaawansowane technologie łączności. Jego nowoczesny cyfrowy kokpit i najwyższej klasy funkcje informacyjno-rozrywkowe zostały dodatkowo ulepszone, dzięki wprowadzeniu aktualizacji map nawigacji z chmury (Over-the-Air).
Klienci mogą teraz korzystać ze standardowego 4,2-calowego zestawu wskaźników LCD i 10,25-calowego ekranu nawigacji. Nowy BAYON w dalszym ciągu oferuje funkcje popularne już w poprzedniej wersji, takie jak opcjonalny konfigurowalny cyfrowy kokpit o przekątnej 10,25 cala z różną grafiką w zależności od trybu jazdy, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodową ładowarkę oraz najnowszą telematykę Bluelink®.
Dwa porty USB-C – jeden z przodu i jeden z tyłu – ułatwiają jednoczesne ładowanie nawet najnowszych urządzeń elektronicznych. Przedni port USB-A umożliwia również przesyłanie danych, umożliwiając pasażerom podłączenie telefonu do systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu. Całość uzupełnia najwyższej klasy system dźwiękowy marki Bose, zapewniający pasażerom wysokiej jakości wrażenia dźwiękowe, za sprawą ośmiu głośników, w tym subwoofera.
Ulepszone oświetlenie wnętrza
Nowy bayon charakteryzuje się dużą przestrzenią bagażową, a także przestronnym, dobrze oświetlonym wnętrzem, w którym położono duży nacisk na maksymalizację komfortu pasażerów z przodu i z tyłu. Żarówki w osłonach przeciwsłonecznych zostały zastąpione LED-ami. Nowy BAYON ma też opcjonalne wielokolorowe oświetlenie nastrojowe (ambientowe), dzięki czemu pasażerowie mogą dostosować kolor oświetlenia wnętrza do swoich potrzeb i nastroju.
Najnowocześniejsze funkcje bezpieczeństwa
Szereg półautonomicznych funkcji wspomagających wyróżnia nowego BAYON-a, najmniejszego członka rodziny SUV-ów Hyundaia, na tle konkurencji. Asystent podążania pasem ruchu (LFA) utrzymuje pojazd na środku swojego pasa. Asystent zapobiegania kolizjom czołowym (FCA) najpierw alarmuje, a następnie, jeśli to konieczne, uruchamia hamulce, aby zapobiec kolizji.
Funkcja ta obejmuje wykrywanie samochodów, pieszych i rowerzystów, także podczas skręcania na skrzyżowaniach, włączając hamulce, aby zapobiec kolizji z nadjeżdżającym samochodem podczas zmiany kierunku jazdy. Kolejna zaawansowana funkcja, inteligentny tempomat (NSCC), wykorzystuje dane z systemu nawigacji pojazdu do autonomicznego dostosowywania prędkości podczas jazdy autostradą lub drogą ekspresową.
Asystent zapobiegania kolizjom w martwym polu widzenia (BCA) wykorzystuje wiele czujników rozmieszczonych wokół samochodu do monitorowania zakrętów, a w przypadku wykrycia innego pojazdu wyświetla ostrzeżenie wizualne w lusterkach bocznych. W razie potrzeby BCA oddziałuje na hamulec, aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć szkody powstałe w wyniku uderzenia.
BAYON zawiera także kilka funkcji, które delikatnie zwracają uwagę kierowcy, gdy traci on skupienie. Funkcja monitorowania uwagi kierowcy (DAW) analizuje wzorce jazdy, aby pomóc wykryć senność lub rozproszenie uwagi za kierownicą. System ten współpracuje z funkcją ostrzegania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), która informuje kierowcę, gdy auto z przodu ruszy.
BAYON oferuje teraz także usługę eCall drugiej generacji, opartą na sieci 4G, która w razie wypadku automatycznie powiadamia służby ratunkowe w przypadku wyzwolenia poduszek powietrznych w pojeździe. Alternatywnie, pasażerowie mogą również ręcznie aktywować tę funkcję poprzez naciśnięcie przycisku.