Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) uhonorował łącznie 16 modeli marek Hyundai Motor Company, Kia Corporation i Genesis prestiżowymi nagrodami IIHS 2024 TOP SAFETY PICK (TSP i TSP+) – to więcej niż osiągnął jakikolwiek inny producent samochodów.
Wyjątkowe wyniki Grupy w IIHS 2024 są dowodem jej niezachwianej koncentracji na bezpieczeństwie. Z 10 nagrodami TSP i sześcioma nagrodami TSP+, Grupa, w tym marki Hyundai Motor, Kia i Genesis, jest liderem w branży z największą liczbą wyróżnień TSP/TSP+. To osiągnięcie potwierdza ciągłe wysiłki Grupy na rzecz zapewnienia najwyższego poziomu ochrony pasażerów pojazdów i innych użytkowników dróg.
Genesis GV60
"Grupa Hyundai Motor jest dumna, że zdobyła pozycję lidera w branży w ostatnich wynikach konkursu IIHS 2024 TSP/TSP+. W Hyundaiu bezpieczeństwo jest podstawą naszych pojazdów, czego dowodem jest uzyskanie najlepszych w branży wyróżnień za bezpieczeństwo dla 16 naszych produktów" - Brian Latouf Prezes i globalny dyrektor ds. bezpieczeństwa i jakości w Hyundai Motor Group
Wśród marek Grupy drugie miejsce w ogólnej klasyfikacji zajęły wspólnie Hyundai Motor i Genesis, przy czym Hyundai Motor zdobył siedem nagród (dwie TSP+ i pięć TSP), Genesis siedem nagród (trzy TSP+ i cztery TSP), a Kia dwie nagrody (jedną TSP+ i jedną TSP). To wyróżnienie podkreśla wyjątkowe standardy bezpieczeństwa stosowane w pojazdach Hyundai, Kia i Genesis.
W przypadku Hyundai Motor zwycięzcami konkursu TSP+ były modele KONA i elektryczny IONIQ 6. Wśród zwycięzców konkursu TSP znalazła się ELANTRA, IONIQ 5, TUCSON, PALISADE oraz mały pickup SANTA CRUZ.
Hyundai IONIQ 6
W przypadku marki Genesis zwycięzcami konkursu TSP+ zostały duży luksusowy samochód Electrified G80, mały SUV GV60 i luksusowy SUV GV80 (modele wyprodukowane po sierpniu 2023 roku). Wśród zwycięzców konkursu TSP znalazły się duże luksusowe samochody G80 i G90 oraz średniej wielkości luksusowe SUV-y Electrified GV70 i GV70 (wyprodukowane po listopadzie 2023 roku).
W przypadku Kii zwycięzcą TSP+ został model TELLURIDE. Zwycięzcą TSP został model SUV SPORTAGE.
Aby zakwalifikować się do IIHS TSP, pojazdy muszą uzyskać dobrą ocenę w dwóch rodzajach testów zderzeniowych z przodu i w zaktualizowanych testach bocznych. Natomiast w wyższej z dwóch nagród Instytutu, TSP+, pojazd musi uzyskać dobre oceny w dwóch zaktualizowanych testach zderzeniowych z przodu i testach bocznych. Obie nagrody TSP/TSP+ muszą także uzyskać akceptowalną lub dobrą ocenę w zakresie zapobiegania zderzeniom czołowym z pieszymi i być wyposażone w akceptowalne lub dobre reflektory we wszystkich wersjach wyposażenia. Więcej informacji na temat zmian w kryteriach przyznawania nagród można znaleźć na stronie IIHS.org.
KIA TELLURIDE
W przypadku nagród TSP/TSP+ 2024 IIHS podniosła poprzeczkę, rzucając wyzwanie producentom samochodów, aby zwiększyli ochronę pasażerów na tylnych siedzeniach i ulepszyli systemy zapobiegania zderzeniom z pieszymi. Zaktualizowany test IIHS obejmuje zderzenie przodem od strony pasażera, podczas którego w aucie znajduje się też drugi manekin umieszczony za kierowcą, co skupia się na ocenie bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach i zastępuje wcześniejszą ocenę w wymaganiach TSP+ na rok 2024.
"Doceniamy bardziej rygorystyczne wymagania, jakie stawia IIHS w 2024 roku, aby zdobyć nagrody TSP/TSP+. Zmiany wprowadzone w naszych pojazdach w celu zdobycia tych surowszych nagród zapewniają najwyższy poziom ochrony naszych klientów i innych niechronionych użytkowników dróg. Bezpieczeństwo jest dla naszej firmy najwyższym priorytetem, a zaangażowanie na rzecz naszych klientów potwierdzają te ostatnie wyróżnienia" - Brian Latouf Prezes i globalny dyrektor ds. bezpieczeństwa i jakości w Hyundai Motor Group