Pod koniec stycznia 2001 Hyundai zaprezentował swojego nowego, kompaktowego vana, którego oznaczył kodem "FC". Jest to skrót od Family Concept, co wyjaśnia dla jakich użytkowników auto jest przeznaczone. Samochód ten dedykowany jest młodym, europejskim rodzinom, którym oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze.
Płyta podłogowa pochodzi z modelu Elantra, co gwarantuje rozstaw osi 260 cm. Długość całkowita wynosi ok. cztery metry co sprawia, że pojazd jak na vana jest stosunkowo krótki. Mimo wszystko nowy Hyundai oferuje wystarczającą ilość miejsca tak dla podróżujących jak i dla bagażu. W razie potrzeby można oczywiście złożyć tylną, asymetryczną kanapę.
Do wyboru będą trzy jednostki napędowe. Dwie z nich zasilane są benzyną, mają one pojemność 1600 i 1800 cm³ i uzyskują moc 79 kW (107 KM) i 97 kW (133 KM). Silnik wysokoprężny wyposażono w turbodoładowanie i system common-rail. Osiąga on moc 56 kW, czyli 76 koni mechanicznych. Za przeniesienie napędu odpowiedzialne będą ręczna lub automatyczna skrzynia biegów.
Wraz z premierą nowego modelu miało miejsce uroczyste otwarcie europejskiej centrali Hyundaia w Eschborn pod Frankfurtem. Ma ona wspierać importerów w Europie ale stanie się również ważnym elementem pracy Hyundaia w zakresie badań i rozwoju. Eksperci mają tu dostosowywać koreańskie pojazdy do specyficznych wymagań rynku europejskiego.