Hyundai Motor Company rozpoczął dzisiaj budowę fabryki wartej 1,1 miliarda euro, umiejscowionej w czeskiej miejscowości Noszowice. Po zakończeniu prac konstrukcyjnych w marcu 2009 roku, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), spółka w całości należąca do Hyundai Motor Co. z siedzibą w Seulu, uzyska moc produkcyjną 200 tysięcy aut rocznie.
Początkowo z taśm zjeżdżać będzie 5-drzwiowy hatchback i30 z segmentu C oraz kompaktowy minivan zakodowany jako YN, którego projekt zostanie wkrótce pokazany publicznie. Pełna moc produkcyjna 300 tysięcy samochodów rocznie zostanie osiągnięta w 2011 roku po dodaniu trzeciego modelu Hyundaia. Ustanowienie w Europie spółki odpowiedzialnej za produkcję zwiększy konkurencyjność cenową samochodów Hyundai i wzmocni świadomość marki, co sprawi że Hyundai dorówna innym europejskim producentom. "Dzięki doświadczeniom produkcyjnym zgromadzonym w Korei, Chinach, Stanach Zjednoczonych, Turcji i Indiach stworzymy fabrykę, która będzie wyznaczać standardy efektywności i produktywności. W połączeniu z wysokimi kwalifikacjami czeskich pracowników i ich renomą wyśmienitych rzemieślników, HMMC ma potencjał budowania samochodów o najwyższej jakości w skali Europy" – powiedział Chung Mong-Koo, Prezes i CEO Hyundai Motor Co.
Zlokalizowanie fabryki HMMC w odległości zaledwie 85 km od obiektu należącego do spółki stowarzyszonej z Hyundaiem Kia Motors Slovakia, jak również korzystanie ze wspólnych poddostawców i infrastruktury, wpłynie na zwiększenie skuteczności działań obydwu przedsiębiorstw. Z fabryką Kii współpracuje już jedenastu kluczowych dostawców pochodzenia koreańskiego. Kolejnych trzech planuje uruchomienie swoich inwestycji w tym regionie, co razem daje 14 przedsięwzięć inwestycyjnych. Hyundai uznał za kluczowe uruchomienie produkcji swoich aut w Europie, aby stawić czoła rosnącej konkurencyjności w segmencie C, stanowiącym 30 procent sprzedaży w Unii Europejskiej. Przygotowując się do spełniania oczekiwań europejskich klientów Hyundai Motor Co. zainwestował już 50 mln euro w Europejskie Centrum Projektowo-Techniczne, w którym powstał model i30 w wersji hatchback i kombi. W zeszłym roku w niemieckim Offenbach otwarto także nową siedzibę departamentu sprzedaży i marketingu, by jeszcze lepiej wesprzeć lokalne działania sprzedażowe. Czeska fabryka ostatecznie umożliwi firmie Hyundai rozwinięcie działalności na rynku lokalnym w pełnym zakresie: od projektów stylizacyjno-technicznych, przez produkcję, marketing i sprzedaż, po usługi posprzedażne. W pierwszej fazie HMMC planuje stworzenie bezpośrednio 2 845 miejsc pracy. Kolejne 675 osób zatrudnionych zostanie w późniejszym okresie. Razem daje to 3520 miejsc pracy. Na poziomie poddostawców oczekuje się stworzenia kolejnych 4000 stanowisk, co przełoży się na wzrost i rozwój czeskiej gospodarki. Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej władze czeskie zwiększyły zachętę inwestycyjną do 15 procent wartości inwestycji, maksymalnego poziomu dopuszczanego przez UE.
Uruchomienie produkcji w Europie jest kluczowe dla osiągnięcia długofalowych celów sprzedaży Hyundaia. Przewiduje się, że po uruchomieniu fabryki w 2009 roku, europejska sprzedaż Hyundaia wzrośnie do 620 tysięcy samochodów w roku 2010. W 2003 roku Hyundai Motor Europe sprzedał 300 tysięcy aut, by w 2006 przekroczyć poziom 400 tysięcy sztuk (wliczając Rosję i Turcję).