"Ze względu na okres letni zaczynamy wprowadzenie Hyundaia i30 od ogłoszenia cen i poinformowania klientów, którzy na niego czekali, o możliwości składania zamówień. Większość salonów Hyundaia dysponuje już autami testowymi i zacznie zapraszać klientów do odbywania jazd próbnych."– wyjaśnia Maciej Majewski, Dyrektor Generalny Hyundai Motor Poland. "Kampanię reklamową połączoną z dniami otwartymi w salonach rozpoczniemy na niespotykaną skalę we wrześniu."
"Jak zauważyli dziennikarze, którzy mieli okazję testować ten model, i30 to rewolucja w historii Hyundaia w Europie" – kontynuuje Maciej Majewski. "Hyundai i30 spełni oczekiwania najbardziej wymagających kierowców. Stoi za nim znana na całym świecie wysoka jakość Hyundaia, potwierdzona w wielu rankingach międzynarodowych firm badawczych takich jak J.D. Power i Strategic Vision. Jesteśmy pewni naszego nowego produktu, dlatego na polskim rynku oferujemy do niego unikalny pakiet serwisowy HYUNDAI 5/5/1: 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów (3 lata na cały samochód, 5 lat na układ napędowy), 5-letni pakiet assistance i pierwszy przegląd bez żadnych dodatkowych opłat. Wydłużyliśmy również gwarancję antyperforacyjną do 10 lat. Wierzę, że to przekona naszych klientów do tego wyjątkowego samochodu" – dodaje.
Modelem i30, pierwszym samochodem z nowej gamy, Hyundai wkracza do popularnego w Europie segmentu C. Zaprojektowany dla kierowców ceniących stylową praktyczność połączoną z eleganckim zmysłem, i30 przeznaczony jest dla osób lubiących się wyróżniać, szukających czegoś odmiennego, ale o wysokiej jakości. i30, dostępny na rynku latem 2007 jako 5-drzwiowy hatchback, od 2008 roku również z nadwoziem kombi, jest ambasadorem odnowionej marki Hyundai w Europie.
"i" oznacza INSPIRACJĘ, która jest jednym z trzech filarów europejskiej filozofii koncernu Hyundai (Jakość, Pewność i Inspiracja). Litera "i" to również inteligencja, integralność i innowacja. Dokładnie tego klienci oczekują od marki Hyundai. Cechy te stanowią stanowią trzon filozofii modelu i30.
Płynne przetłoczenia, podkreślone mocno zaakcentowanymi liniami bocznymi, uwidaczniają dużą szerokość samochodu oraz pokaźny rozstaw osi. Dzięki wyraźnie poprowadzonej linii bocznej, i30 zachowuje klasyczne proporcje. Efektem jest ekscytujące i zarazem eleganckie nadwozie odzwierciedlające dynamiczną naturę i30. Elegancki przód auta zawiera sportowe, ale nie agresywne elementy i reprezentuje nowy styl samochodów marki Hyundai. Wyróżnione dwa wloty powietrza płynnie łączą się z maską oraz słupkami A. Linia tylnej szyby rozszerza się ku górze kontynuując kształt klapy bagażnika. W efekcie powstała harmonijna bryła, dynamiczna i wyróżniająca się.
Pokaźny rozstaw osi, w połączeniu z dużą szerokością i30 oraz doświadczeniem Hyundaia w tworzeniu przestronnych kabin zaowocował wnętrzem ukierunkowanym na komfort podróżowania, funkcjonalność i praktyczność. Dynamiczna elegancja jest głównym motywem wielu aspektów przestronnego wnętrza, takich jak system dystrybucji powietrza, komfortowe siedzenia czy intuicyjna ergonomia przycisków.
i30 był od samego początku tworzony jako samochód dla kierowcy. Czytelność instrumentów pokładowych, pionowa i pozioma regulacja koła kierownicy, sportowe siedzenia z odpowiednim trzymaniem bocznym oraz optymalne umiejscowienie dźwigni zmiany biegów, wszystko to potwierdza intencje projektantów. Dla większej czytelności zastosowano technologię LCD na wyświetlaczach kontrolek i instrumentach pokładowych. Regulowane dysze nawiewów zapewniają optymalną dystrybucję powietrza w kabinie. Dwutonowe wykończenie wnętrza, w którym szczególną uwagę zwrócono na jakość tapicerki siedzeń i materiałów wykończeniowych, tworzy elegancką, świeżą, a nade wszystko "europejską" atmosferę.
Samochód, który odznacza się sportowym wizerunkiem musi również zapewniać odpowiednio sportowy komfort siedzenia. Wiele uwagi poświęcono nie tylko kształtowi foteli, zgodnemu z naturalną sylwetką kierowcy, ale również materiałom użytym do ich wykończenia oraz samemu wykończeniu. W rezultacie otrzymano siedzenia, które mogą śmiało konkurować w kwestii komfortu z najlepszymi europejskimi odpowiednikami. Wszystkie wersje i30 posiadają siedziska i oparcia tylnych siedzeń dzielone w stosunku 60/40. Można je złożyć w prosty sposób zwiększając ilość dostępnej przestrzeni. Uzyskana po złożeniu foteli powierzchnia jest płaska.
W parze z ponadprzeciętną przestrzenią dla pasażerów idzie duży i łatwo dostępny bagażnik. Bagażnik ma 821 mm długości, 1040 mm szerokości i 558 mm wysokości, co w sumie daje 340 litrów pojemności z siedzeniami tylnego rzędu w standardowej pozycji. Po rozłożeniu tylnych siedzeń, długość powierzchni ładunkowej zwiększa się do 1141 mm, a całkowita pojemność bagażnika do 1250 litrów. Podobnie jak w każdym innym samochodzie Hyundai, tak i w i30 można liczyć na wszechstronność przedziału ładunkowego dzięki standardowej rolecie nad bagażami i opcjonalnej siatce zabezpieczającej.
Komfortowo wyposażone wnętrze i30 zaskoczy przed wszystkim osoby szukające bogato wyposażonego auta w konkurencyjnej cenie. Już w podstawowej wersji Classic klient otrzyma radio CD/MP3, wejście USB i AUX, zamek centralny, immobilizer, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz regulację wysokości fotela kierowcy, a w wersji Classic Plus dodatkowo klimatyzację manualną, komputer pokładowy i sterowanie systemem audio w kierownicy.
Hyundai i30 oferowany jest w Polsce w pięciu wersjach wyposażenia z sześcioma silnikami do wyboru. Podstawowa jednostka napędowa to benzynowy silnik o pojemności 1.4 l/109 KM. Kolejne silniki to 1.6 l/122 KM oraz 2.0 l/143 KM. Trzy jednostki wysokoprężne występują w dwóch pojemnościach 1.6 l (90 lub 115 KM) oraz 2.0 l/140 KM
W zakresie bezpieczeństwa pasywnego w i30 znajdują się dwie czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, aktywne zagłówki, napinacze pasów oraz system przypominający o zapięciu pasów. Ponadto, jak w każdym Hyundaiu, elementy bezpieczeństwa pasywnego uzupełnione są zaawansowaną strukturą bezpieczeństwa.
W jej skład wchodzą deformowalne strefy zgniotu, klatka chroniąca pasażerów oraz 3-kierunkowa technologia dystrybucji sił zderzenia. Sztywność nadwozia osiągnięto dzięki wzmocnieniu słupków A, przegrody czołowej, podłużnic oraz słupków B i C. Do przedniej części podłużnic przykręcane są tzw. "crash boxy", które przy słabszych zderzeniach czołowych deformują się zamiast podłużnic, co ułatwia naprawę i ogranicza jej koszty.
Wymagania klientów w stosunku do samochodów z segmentu C zdecydowanie wzrosły w ciągu ostatniej dekady. i30 spełnia te wymagania. Aktywne przednie zagłówki są standardem począwszy od wersji Classic, a elektrochromatyczne, samościemniające się lusterko wsteczne, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne z funkcją elektrycznego składania oraz czujnik cofania z dźwiękowym ostrzeżeniem jest standardem w wersji Premium. To wszystko sprawia, że kierowca i pasażerowie mogą poczuć się jeszcze bardziej bezpiecznie.
Ceny Hyundaia i30 zaczynają się od 48 900 złotych.