... który pokazuje zaangażowanie firmy w rozwój technologii przyjaznych środowisku. Obok i-Blue pojawi się sportowy prototyp Veloster przygotowany z myślą o młodszej gereracji kierowców, oraz i30 w wersji kombi, stworzony w europejskim centrum stylizacyjnym w Russelsheim.
i-Blue
Napędzany ogniwami paliwowymi, nie emitujący spalin koncepcyjny Hyundai powstał w japońskim centrum projektowym Hyundaia w Chibie. Zupełnie nowa płyta podłogowa i-Blue została stworzona na potrzeby wdrożenia technologii wodorowej trzeciej generacji, nad której rozwojem pracują obecnie inżynierowie w Instytucie Badań Eko-Technologicznych Hyundai mieszczącym się w Mabuk w Korei.
i-Blue znacznie przybliża moment wprowadzenia do produkcji samochodów z napędem na ogniwa paliwowe wyrażając tegoroczne hasło wystawy Hyundaia: "See What’s Driving the Future". W przeciwieństwie do poprzednich konceptów, które budowano na podwoziach SUV-ów, i-Blue wprowadza nowe rozwiązanie z nadwoziem w wersji 2+2 CUV (crossover utility vehicle), plasujące go w segmencie D.
"i-Blue to pierwszy Hyundai od początku zaprojektowany w celu zastosowania opracowanej przez nas technologii napędu ogniwami paliwowymi, który posuwa tak bardzo do przodu nasz program R&D" – powiedział dr Hyun-Soon Lee, Prezes ds. Badań i Rozwoju. "Nasz zespół inżynierów z sukcesem zaprojektował auto z napędem alternatywnym w pełni zachowując taki sam poziom bezpieczeństwa, komfortu i osiągów, jaki oferują samochody z napędem tradycyjnym." Hyundai robi wszystko, aby w ciągu najbliższych 10 lat wdrożyć napęd wodorowy do produkcji seryjnych samochodów.
Veloster
Zaprojektowany w centrum projektów i technologii w Namyang, coupe Veloster (zakodowany jako HND-3) jest trzecim z serii odważnych projektów samochodów koncepcyjnych, jakie powstały w studiu stylistycznym w Korei. Nazwa Veloster – połączenie wyrazów velocity (ang. prędkość) i roadster – jest uosobieniem sportowej charakterystyki klasycznego auta 2+2. Panoramiczne okno dachowe oraz inne elementy futurystycznej konstrukcji tworzą wizerunek zaawansowanego technologicznie samochodu przyszłości.
Veloster łączy w sobie prosty, aczkolwiek charakterystyczny design z solidną konstrukcją i dobrą jakością, co spełnia wymagania kierowców młodej generacji. "Tworząc model Veloster chcieliśmy spróbować czegoś zupełnie nowego. Zdajemy sobie sprawę, że w naszej ofercie brakuje radykalnie nowych konstrukcji, które przemawiałyby do młodych kierowców" powiedział Suk-Geun Oh, wiceprezes działu projektów Hyundaia. "Obieramy więc zupełnie nowy kierunek projektowania" dodał.
i30 kombi
Po premierze 5-drzwiowego modelu i30 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, Hyundai
z dumą prezentuje kolejne dziecko w rodzinie i30, którym jest wersja kombi. Dzięki nowemu modelowi, Hyundai wkracza do niezwykle popularnego segmentu w Europie, w którym panuje zaciekła rywalizacja.
Podobnie jak 5-drzwiowy brat, i30 kombi został zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów w Russelsheim, dzięki czemu jego stylistyka doskonale trafia w kontynentalne gusta kierowców.