i10 jest pierwszym modelem marki Hyundai, który posłuży jako baza dla produkcyjnej i eksportowej wersji samochodu.
W 1996 roku Hyundai Motor Co. z siedzibą w Seulu otworzył w pełni zależny oddział Hyundai Motor India i zaprezentował jego pierwsze dzieło – model Santro, który w roku 1998 odniósł duży sukces. Obecnie, firma produkuje całą gamę samochodów, poczynając od modelu Santro Xing, a kończąc na SUV-ie Tucson i luksusowym sedanie segmentu Premium o nazwie Sonata Embera. Od samego początku Hyundai wyróżniał się na rynku indyjskim dzięki stosowaniu najnowocześniejszych technologii w przystępnych cenowo samochodach.
"Hyundai Motor India już wkrótce będzie odgrywał bardzo ważną rolę nie tylko w Indiach, ale również jako producent małych samochodów przeznaczonych na światowe rynki", powiedział prezes HMC Choi Jae-Kook. "Jesteśmy niezmiernie dumni z modelu i10, który łączy w sobie najlepsze rozwiązania technologiczne i stylistyczne i jestem przekonany, iż samochód odniesie ogromny sukces na całym świecie," dodał Jae-Kook.
Premiera i10 symbolizuje rozpoczęcie drugiej fazy działania HMI w kraju, w którym koncern może poszczycić się 18 procentowym udziałem w rynku, a w następnym roku kalendarzowym ma nadzieję powiększyć ten wynik do 20 procent. i10 jest stylowym autem segmentu mini plus o wysokich osiągach, który oferuje klientom najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.
Nowy i10 napędzany jest benzynowym silnikiem iRDE o pojemności 1.1-litra, który odznacza się znakomitymi osiągami w połączeniu z bardzo niskim zużyciem paliwa. Jednostka osiąga maksymalną moc 66,7KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 10,1Kgm przy 2800 obr./min. (99 Nm). Silnik współpracuje z 5-biegową przekładnią manualną, której ergonomiczny drążek i-shift o krótkim skoku znajduje się w konsoli czołowej, dzięki czemu przestrzeń pomiędzy kierowcą i pasażerem pozostaje wolna. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w segmencie, które dodatkowo nadaje wnętrzu samochodu niepowtarzalnego wyglądu. Manewrowanie w zatłoczonych miastach ułatwia elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.
Obłe kształty nadwozia i10 oraz atrakcyjna osłona chłodnicy z dużymi reflektorami pokrytymi gładkim szkłem dodają autu eleganckiego wyglądu. Obszerny przedział pasażerski pomieści pięć osób.
Wyposażenie modelu i10 może obejmować: klimatyzację, składane tylne siedzenia, wnętrze w dwóch odcieniach beżu, tylne pasy bezpieczeństwa oraz elektroniczny licznik przebiegu dziennego i okresowego. Topowe wersje zawierają dodatkowo panoramiczne okno dachowe (pierwsze tego typu w klasie), tylny spoiler, skórzane wykończenie koła kierownicy i dźwigni zmiany biegów, zdalnie sterowany centralny zamek oraz system audio 2-DIN. Lekkie, stalowe nadwozie wzmacniają zderzaki w kolorze nadwozia oraz wyjmowane wstawki. W przednim zderzaku umieszczono dodatkowo wlot powietrza.
Kolumny MacPhersona w przednim zawieszeniu oraz sprężyny śrubowe połączone z belką skrętną z tyłu zapewniają komfortowe i pewne właściwości jezdne. Do zwiększenia komfortu podróżowania nawet dla pięciorga osób przyczyniają się również pełnowymiarowe podłokietniki z przodu i z tyłu oraz duża przestrzeń na nogi i na poziomie ramion dla pasażerów tylnych siedzeń.
Kierowca przyjmie odpowiednią pozycję do jazdy dzięki regulacji głębokości kolumny kierownicy. Najdłuższy w klasie rozstaw osi wynoszący 2380 mm przyczynia się do powiększenia miejsca w kabinie pasażerskiej oraz poprawienia stabilności pojazdu.
i10 zawiera również pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, w którego skład wchodzą pasy z napinaczami, system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS), czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, automatycznie odblokowujące się zamki drzwi, które odblokowują się podczas kolizji oraz trzecie światło stopu.
Gama 10 ekscytujących kolorów nadwozia oraz odpowiednio dobrane, wykończenie deski rozdzielczej w dwóch odcieniach tego samego koloru nadają autu wyjątkowego charakteru. Wygląd, osiągi, wyposażenie, elementy bezpieczeństwa oraz oszczędny silnik to cechy, które z pewnością docenią przyszli nabywcy.