Mikrovan i10 wprowadza nowe dodatkowe jednostki napędowe, automatyczną skrzynię biegów, zróżnicowaną konfigurację wnętrza oraz szeroki wachlarz opcji dodatkowego wyposażenia i dostosowaną stylistykę do potrzeb konkurencyjnego segmentu A. i10 to połączenie elegancji, nowoczesnego i dynamicznego nadwozia oraz dostosowanego i wyważonego wnętrza. Podobnie jak model i30, i10 został zaprojektowany i opracowany z myślą o europejskim odbiorcy.
Osiągi
Po raz pierwszy Hyundai oferuje 3 silniki w segmencie A, z których 2 to jednostki benzynowe, a 1 to diesel. Model i10 zapoczątkowuje nową generację samochodów z trzema wysoko zaawansowanymi i ekonomicznymi pod względem zużycia paliwa silnikami:
(Nowy silnik benzynowy Kappa o poj. 1,2 litra dostępny będzie od września 2008 roku)
• Nowoczesny silnik Epsilon o poj. 1.1l z jednym wałkiem rozrządu (SOHC) (66KM)
• Nowy silnik Kappa o poj. 1.2l z dwoma wałkami rozrządu (DOHC) (75KM)
• Silnik z systemem wtrysku paliwa common-rail U o poj. 1.1l z dwoma wałkami rozrządu (DOHC) (75KM) i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (VGT)
Wszystkie silniki spełniają lub przekraczają obecne normy emisji spalin, a dwa z nich są wyposażone w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC) i cztery zawory na cylinder dla większej ekonomii zużycia paliwa. Ze zużyciem paliwa na poziomie 4,3 litra/100km, niską emisją CO2 (tylko 114 g/km) i mocą 75KM, silnik wysokoprężny CRDi jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Wszystkie silniki są dostępne z pięciostopniową manualną skrzynią biegów w standardzie, natomiast wersja z przekładnią automatyczną będzie opcją dla obydwu silników benzynowych.
Podwozie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo i zabawę. To perfekcyjne i inteligentne połączenie przyjemności, ekonomii i relaksu. Nowa konstrukcja ramy pomocniczej, kolumny Macphersona na przedniej osi oraz sprężyny śrubowe i drążki skrętne na tylnej osi zapewniają wyjątkowe właściwości jezdne.
Wszystkie wersje i10 będą wyposażone w amortyzatory gazowe oraz system ABS z tarczami hamulcowymi na czterech kołach. W opcji dostępny będzie również układ ESP. Nowe tuleje w połączeniu z zaawansowaną technologicznie konstrukcją i zabezpieczeniem elementów podwozia pozwoliły obniżyć wartość drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu (NVH) do standardowego poziomu w segmencie A.
Przy projektowaniu i10 konstruktorzy skupili się również na technice aerodynamicznej: pomysłowe szczegóły technologiczne tego modelu sprawiają, że jest on nie tylko wysmakowany stylistycznie, ale również zapewnia najwyższej klasy wydajność. Świadczą o tym lekkie prowadzenie i znacznie obniżone zużycie paliwa. (Współczynnik oporu powietrza (CD) 0.32, współczynnik siły nośnej (CL) 0.09).
Wyposażenie
Zestaw zegarów, środkowa konsola i wszystkie przełączniki modelu i10 są proste w obsłudze, zapewniając komfort prowadzenia i jazdy zgodnie z serią „i”. Białe zegary z zielonym podświetleniem, ergonomicznie rozmieszczone przełączniki i wygodny drążek zmiany biegów sprawiają, że jazda i10 to czysta przyjemność, komfort i bezpieczeństwo. Zwrócono dużą uwagę na to, aby obsługa pojazdu była łatwa i intuicyjna. Za przykład można tu podać przełączniki układu wentylacji i klimatyzacji oraz komputer pokładowy.
W najbogatszej opcji wyposażenia i10 dostępny będzie m.in. z elektrycznie uchylanym i otwieranym oknem dachowym, tylnym spojlerem, anteną zamontowaną na dachu, skórzaną kierownicą i gałką zmiany biegów oraz sterowanym pilotem centralnym zamkiem. W standardzie model oferuje zintegrowany system audio 2-DIN RDS. Wbudowany w konsolę środkową system audio pozwala na odbieranie danych z RDS (radiowy system danych) i posiada wejście AUX umożliwiające pasażerom podłączenie zewnętrznych urządzeń, takie jak i-Pod lub odtwarzacz MP3.
Bardzo sprytnym rozwiązaniem jest funkcja Battery Saver, która zabezpiecza przed wyczerpaniem się akumulatora- nawet w przypadku pozostawienia samochodu z włączonymi światłami- przez automatyczne odcięcie go w odpowiednim czasie, aby zminimalizować stratę.
Model i10 jest wyposażony w system elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (MDPS) z funkcją pochylenia kierownicy. Wprowadzone udoskonalenie gwarantuje świetne prowadzenie, stabilność kierunkową i mniejsze zużycie paliwa. i10 dostępny będzie z szerokim wyborem kombinacji opon i kół, łącznie z unikatowymi 15-calowymi felgami ze stopu metali lekkich z niskoprofilowanymi oponami.
Bezpieczeństwo
Zbudowany z myślą o bezpieczeństwie, model i10 z założenia ma otrzymać cztery gwiazdki w testach Euro NCAP. Podobnie do innych modeli firmy Hyundai, i10 cechuje sztywna i bezpieczna konstrukcja nadwozia. W jej skład wchodzą rozciągliwe ramy pomocnicze, wzmocniona płyta podłogowa, przegrody boczne oraz wzmocniona konstrukcja słupków B i C. Do budowy użyto specjalnie utwardzonej stali, a całą konstrukcję pojazdu poddano rygorystycznym testom. W przypadku zderzenia, pasażerów pojazdu chroni inteligentny system bezpieczeństwa biernego. Zintegrowany z fotelami system pasów bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi utrzymuje pasażerów w optymalnej pozycji.
Wszystkie wersje modelu i10 wyposażone są standardowo w przednie poduszki powietrzne, aby zredukować lub nawet uniknąć obrażeń, a newralgiczne elementy przedziału pasażerskiego pokryto miękkim materiałem. Dostępne opcjonalnie boczne poduszki powietrzne chronią głowę podczas uderzenia i zwiększają bezpieczeństwo pasażerów.
Modele wyposażone w centralny zamek dostępne będą z automatycznym systemem odblokowania drzwi w razie wypadku.
Wnętrze
Mikrovan i10 jest z założenia niedużym pojazdem miejskim, posiada funkcjonalne wnętrze oferujące szereg ciekawych rozwiązań, z powodzeniem pomieści pięcioro dorosłych pasażerów. Mimo stosunkowo niedużych rozmiarów, i10 może pochwalić się największym w swej klasie rozstawem osi, co umożliwiło konstruktorom opracowanie bardzo przestronnego wnętrza.
Pojazd wyposażono w składane i dzielone asymetrycznie (60/40) oparcie tylnej kanapy, która po złożeniu daje płaską przestrzeń bagażową. Dodatkowo pod podłogą właściwego przedziału bagażowego umieszczono funkcjonalny schowek. Pojemność bagażnika wynosi 225 litrów (przy podniesionym oparciu tylnej kanapy) i jest największa w tej klasie. Z łatwością można zatem przewozić złożony wózek dziecięcy, torby podróżne lub zakupy z supermarketu. Duży otwór bagażnika oraz szerokie drzwi pozwalają na łatwy dostęp do wnętrza pojazdu, gdzie pasażerowie znajdą sporo miejsca na nogi i dużo przestrzeni nad głową.
Stylistyka wnętrza
Hyundai oferuje przepiękną, czarną, sportową stylistykę z ekscytującymi czerwonymi i niebieskimi wstawkami, które ożywiają wnętrze. Dostępny w opcji panel środkowy w kolorze metal grain jeszcze bardziej podkreśla atrakcyjną stylistykę wnętrza. Stylizowany panel środkowy umieszczony nad dźwignią zmiany biegów dla podkreślenia agresywnego charakteru auta i eleganckie opcje, takie jak białe zegary z zielonym podświetleniem dla poprawy widoczności stanowią o prawdziwej przyjemności prowadzenia tego samochodu dla kierowcy. System audio podniesiony został na szczyt panelu środkowego dla łatwiejszej obsługi. Natomiast atrakcyjnie zaprojektowane przełączniki ogrzewania i wentylacji oraz pozostałe wyposażenie sprawiają, że model i10 może pretendować do grupy samochodów o wyższej klasie.
Stylistyka nadwozia
Przy dostosowywaniu nowoczesnego wyglądu, styliści Hyundaia stworzyli nowatorski, dynamiczny i przestronny pojazd z najnowocześniejszymi lampami. Przód auta zdradza pokrewieństwo z modelem i30. Stylowe i przyciągające uwagę jednoelementowe przednie lampy oraz charakterystyczne linie pokrywy silnika harmonizują z zaokrągloną przednią maską. Z boku doskonale wyważone proporcje uwydatniają linie konturów wtapiające się w linię boczną, rozciągającą się od przodu do tyłu auta. 15-calowe felgi z eleganckimi nadkolami, klamki w kolorze nadwozia oraz boczne listwy ochronne dodają jeszcze większego uroku. Z tyłu pomysłowe pionowe lampy i wyrazisty tylny zderzak podkreślają jego nowoczesny i dynamiczny wygląd.
Przód: "Elegancki i charakterystyczny" - Nowe solidne stylizowane przednie światła typu MFR, przezroczyste szkło i chromowane listwy dodają mu uroku. Ponadto, chromowany przedni grill, czarne masywne wloty powietrza, wprowadzone jako charakterystyczny element Hyundaia, przyczyniają się do jeszcze bardziej atrakcyjnego wyglądu i splatają zintegrowany przedni zderzak z okrągłymi lampami przeciwmgielnymi.
Bok: "Unikalny i dynamiczny profil" - Charakterystyczny słupek tylny oraz solidne tylne drzwi są godne zwrócenia na nie uwagi. Klinowata profilowana linia środka nadwozia łącząca przednie drzwi z tylnymi odgrywa kluczową rolę nadając i10 jeszcze więcej dynamizmu.
Tył: "Nowoczesny i elegancki" - Zaawansowane połączenie tylnych lamp stanowi o jeszcze bardziej atrakcyjnym profilu. Ponadto, każdy pojedynczy element, np. tylna klamka i zderzak zostały dopracowane pod każdym względem poprawiając i uzupełniając spójność charakterystyczną dla i10.