...służącej ekspansji do krajów byłego Związku Radzieckiego oraz Europy Wschodniej.
Hyundai planuje zainwestować w sumie 330 mln. EUR w fabrykę, która ma rozpocząć działalność w grudniu 2010, a sprzedaż w styczniu 2011 i osiągnąć wolumen 100 tys. pojazdów rocznie pod koniec roku.
Począwszy od 2011 Hyundai planuje produkcję małych i średniej wielkości modeli przeznaczonych na rynek lokalny. Oferta będzie uzupełniana o inne modele w zależności od potrzeb lokalnego rynku.
"Nowa fabryka Hyundaia w Rosji, będąca naszą szóstą zagraniczną bazą produkcyjną, będzie miała strategiczne znaczenie w ekspansji do krajów byłego Związku Radzieckiego i Europy Wschodniej" – powiedział podczas uroczystości Byung-kee Suh, vice szef kontroli jakości Hyundai Motor. "Będziemy produkować samochody najwyższej jakości, by stać się producentem Nr 1 na rynku rosyjskim."
St. Petersburg to idealne miejsce dla branży motoryzacyjnej ze względu na dobrze rozwiniętą infrastrukturę przemysłową i logistyczną, wykwalifikowaną siłę roboczą oraz aktywne wsparcie ze strony władz. Nowa fabryka, razem z już istniejącymi w Turcji i Czechach, będzie ważną bazą produkcyjną dla dalszych działań Hyundai Motor Company w Europie, uzupełniających globalne plany rozwojowe firmy.
Fabryka, posiadająca również część magazynową i spedycyjną, zostanie zbudowana na obszarze 2 mln. metrów kwadratowych. Powierzchnia budynków zajmie 83 tys. metrów kwadratowych.
Rosyjska fabryka skorzysta z wiedzy i doświadczenia zgromadzonych przez Hyundai Motor na innych rozwijających się rynkach, takich jak Indie, Chiny i Czechy. Pozwoli to na płynny rozruch fabryki we wszystkich obszarach działalności, począwszy od produkcji, a skończywszy na administracji i współpracy ze społecznością lokalną.
Hyundai będzie aktywnie wspierał podwykonawców, co ma zapewnić najwyższą jakość dostarczanych części oraz umożliwić dostawcom dalszy rozwój. Hyundai przewiduje stworzenie 4 000 miejsc pracy, z czego 1 700 przy liniach montażowych i 2 200 w zakładach produkujących części zamienne.
Dzięki nowemu zakładowi produkcyjnemu Hyundai Motor będzie mógł bardziej elastycznie odpowiadać na potrzeby lokalnego rynku, poprzez skrócenie czasu dostaw. Przewiduje się zmniejszenie kosztów magazynowania, co powinno zwiększyć zadowolenie sprzedawców.
Hyundai Motor oczekuje, iż modele produkowane w nowym zakładzie, jak również sprowadzone z Korei i produkowane w istniejących już fabrykach, pozwolą zwiększyć liczbę potencjalnych klientów.