... jest pierwszym na świecie samochodem z napędem hybrydowym zasilanym płynnym gazem (LPG) oraz pierwszym, posiadającym nowoczesne baterie litowo – polimerowe. Napęd Elantry LPI HEV składa się z silnika spalinowego serii Gamma o pojemności 1.6l oraz silnika elektrycznego o mocy 15 kW. Moc przekazywana jest za pomocą przekładni bezstopniowej, co wydatnie ogranicza zużycie paliwa.
"Elantra LPI HEV jest efektem innowacyjnego myślenia firmy Hyundai. Kładliśmy nacisk na doskonalenie silników zasilanych LPG, by stworzyć napęd hybrydowy tani w eksploatacji", powiedział Hyun-Soon Lee, prezes działu badawczo rozwojowego Hyundai Motor Company. Obliczono, że koszty eksploatacji hybrydowego Hyundaia będą co najmniej 40% mniejsze w porównaniu z konkurencyjnym autami hybrydowymi dostępnymi na rynku. Dowiedziono również, iż utrzymanie Elantry LPI HEV będzie o 50 % tańsze w porównaniu z tym samym modelem, wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy. (Podstawą wyliczeń są ceny paliw w Korei w pierwszym tygodniu lipca: 1,907.08 KRW za litr benzyny i 1,828.65 KRW za kilogram LPG).
Elantra LPI HEV będzie droższa od podstawowego modelu ze względu na zastosowanie dodatkowego oprzyrządowania, składającego się z baterii litowo-polimerowych, silnika elektrycznego zasilanego prądem stałym oraz elektrycznego systemu sterowania. Jednak dodatkowe koszty związane z wyższą ceną zakupu powinny zwrócić się w ciągu dwóch lat.
Dodatkowym atutem Elantry LPI HEV jest niski poziom emisji CO2 - 103 g/km. Emisja pozostałych substancji zanieczyszczających środowisko zmniejszona została o 90% w porównaniu z tym samym modelem wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy. Dzięki temu nowy Hyundai z napędem hybrydowym zakwalifikowany został do grupy aut o „super niskiej emisji zanieczyszczeń” (Super Ultra Low Emission Vehicle).
Elantra LPI HEV jest pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w baterie litowo–polimerowe wielokrotnego ładowania, których wyłącznym dostawcą jest firma LG Chem, jeden z największych producentów akumulatorów na świecie. Wyższość baterii litowo-polimerowej nad litowo-jonową polega na większej pojemności energetycznej, niższych kosztach produkcji, oraz dłuższej żywotności.
Swój pierwszy pojazd z napędem hybrydowym (nazwany Future Green Vehicle) Hyundai przedstawił podczas salonu samochodowego w Seulu w 1995 roku. Elantra HEV pokazana została publiczności w 1999 roku, a Accent HEV w 2000. Auta wyposażone były w skomplikowane równoległe systemy napędu elektrycznego oraz zintegrowany generator rozruchowy. Zarówno Elantra HEV, jak i Accent HEV nigdy nie weszły do seryjnej produkcji, pozostając jedynie modelami studyjnymi.
W 2004 roku Hyundai dostarczył koreańskim agencjom rządowym 50 sztuk modelu Getz (na rodzimym rynku znanego jako Hyundai Click). Auta wyposażone były w gazowo – elektryczny napęd hybrydowy, wykorzystujący silnik elektryczny o mocy 12 kW oraz baterie niklowe. W 2005 roku rozszerzono program rozwoju technologii hybrydowej. Hyundai oraz Kia Motors Corporation dostarczyli następnych 350 pojazdów demonstracyjnych, w 2006 kolejnych 730, a w 2007 aż 1,682 (wśród nich Accent HEV). Najbliższe plany dotyczą wprowadzenia napędu hybrydowego do sedanów klasy średniej, co ma to nastąpić do 2010 roku.
Początkowo sprzedaż Hyundaia Elantry LPI HEV ograniczy się wyłącznie do rynku koreańskiego. Jednak niewykluczony jest eksport do krajów, w których dostępny jest płynny gaz LPG najwyższej jakości. Więcej szczegółów na temat Elantry LPI HEV dostępnych będzie w 2009 roku.