MotoNews.pl

Hyundai i20 w wersji 3-drzwiowej oraz i30 blue

Hyundai i20 w wersji 3-drzwiowej oraz i30 blue11.02.2009
Rok temu na Salonie Samochodowym w Genewie, koreańska firma zaprezentowała prototypy ekologicznych modeli i10 oraz i30 z pakietem i-blue. Oprócz prototypu HED-6, koreański producent przedstawi w Genewie dwa modele seryjne z segmentu B i C.

Rok temu na Salonie Samochodowym w Genewie, koreańska firma zaprezentowała prototypy ekologicznych modeli i10 oraz i30 z pakietem i-blue. Hyundai zapowiedział wtedy, że jeśli popyt na tego typu samochody będzie wystarczający, to auta trafią do seryjnej produkcji. I rzeczywiście, i30 blue jako pierwszy pojawi się w salonach sprzedaży, choć z prototypem sprzed roku oprócz nazwy łączy go niewiele.

Produkowany w miejscowości Nosovice, w Czechach, koreański kompakt w wersji blue jako pierwszy Hyundai wyposażony został w system ISG (Idle Stop and Go), który pomoże mu obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. Zadaniem układu ISG jest wyłączanie silnika podczas postoju (np. przed sygnalizacją świetlną) i włączenie go natychmiast, gdy jest to konieczne. Aby wszystko przebiegało sprawnie i bezpiecznie dla silnika, ISG wykorzystuje zaawansowany konstrukcyjnie rozrusznik podłączony do jednostki sterującej silnikiem, która na bieżąco monitoruje to co dzieje się z samochodem.

Pierwsze testy wykazały, iż zastosowanie ISG w i30 blue z silnikiem benzynowym 1.6-litra o mocy 122 KM, pozwoliło zmniejszyć średnie zużycie paliwa o 7% (z 6,2 do 5,76 l/100 km) i emisję CO2 ze 152 do 142 g/km. Początkowo model i30 blue będzie występować z dwoma silnikami benzynowymi, wspomnianym 1.6, a także 1.4-litra o mocy 109 KM. W późniejszym czasie, system ISG trafi również do pozostałych wersji silnikowych i30 oraz pozostałych modeli Hyundaia. Pierwsze egzemplarze i30 blue pojawią się w brytyjskich salonach sprzedaży jesienią tego roku.

Drugą premierą targów w Genewie będzie prezentacja 3-drzwiowej wersji Hyundaia i20, której pierwsze, nieoficjalne zdjęcia pojawiły się w internecie. Nadwozie małego Hyundaia w zasadzie niczym nie różni się od swojego 5-drzwiowego wcielenia, mimo to, samo pozbycie się jednej pary drzwi, nadało autku bardziej dynamicznego wyglądu. Wymiary auta pozostaną takie same, a to oznacza 3,94 m długości, 1,71 m szerokości i 1,49 m wysokości oraz 2,525 m rozstawu osi.

Ponieważ samochód będzie kierowany do ludzi młodych, ceniących sobie przede wszystkim dobre osiągi, paleta jednostek napędowych będzie nieco "mocniejsza" niż w wersji 5-drzwiowej. Oprócz podstawowych silników benzynowych 1.2 o mocy 78 KM i 1.4 o mocy 97 KM, pojawi się także motor o pojemności 1.6-litra i mocy 122 KM. Z kolei dla miłośników diesli przewidziano silnik 1.6 CRDi generujący moc 115 KM.

Hyundai i20 w wersji 3-drzwiowej powinien trafić do salonów sprzedaży w drugim kwartale tego roku, a jego cena wyjściowa powinna wynieść ok. 12 000 EUR.

Nieoficjalne zdjęcia Hyundaia i20 w wersji 3-drzwiowej.

Źródło: Motor Authority, fot. Hyundai, informacja Moto Target
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata