Rok temu na Salonie Samochodowym w Genewie, koreańska firma zaprezentowała prototypy ekologicznych modeli i10 oraz i30 z pakietem i-blue. Hyundai zapowiedział wtedy, że jeśli popyt na tego typu samochody będzie wystarczający, to auta trafią do seryjnej produkcji. I rzeczywiście, i30 blue jako pierwszy pojawi się w salonach sprzedaży, choć z prototypem sprzed roku oprócz nazwy łączy go niewiele.
Produkowany w miejscowości Nosovice, w Czechach, koreański kompakt w wersji blue jako pierwszy Hyundai wyposażony został w system ISG (Idle Stop and Go), który pomoże mu obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. Zadaniem układu ISG jest wyłączanie silnika podczas postoju (np. przed sygnalizacją świetlną) i włączenie go natychmiast, gdy jest to konieczne. Aby wszystko przebiegało sprawnie i bezpiecznie dla silnika, ISG wykorzystuje zaawansowany konstrukcyjnie rozrusznik podłączony do jednostki sterującej silnikiem, która na bieżąco monitoruje to co dzieje się z samochodem.
Pierwsze testy wykazały, iż zastosowanie ISG w i30 blue z silnikiem benzynowym 1.6-litra o mocy 122 KM, pozwoliło zmniejszyć średnie zużycie paliwa o 7% (z 6,2 do 5,76 l/100 km) i emisję CO2 ze 152 do 142 g/km. Początkowo model i30 blue będzie występować z dwoma silnikami benzynowymi, wspomnianym 1.6, a także 1.4-litra o mocy 109 KM. W późniejszym czasie, system ISG trafi również do pozostałych wersji silnikowych i30 oraz pozostałych modeli Hyundaia. Pierwsze egzemplarze i30 blue pojawią się w brytyjskich salonach sprzedaży jesienią tego roku.
Drugą premierą targów w Genewie będzie prezentacja 3-drzwiowej wersji Hyundaia i20, której pierwsze, nieoficjalne zdjęcia pojawiły się w internecie. Nadwozie małego Hyundaia w zasadzie niczym nie różni się od swojego 5-drzwiowego wcielenia, mimo to, samo pozbycie się jednej pary drzwi, nadało autku bardziej dynamicznego wyglądu. Wymiary auta pozostaną takie same, a to oznacza 3,94 m długości, 1,71 m szerokości i 1,49 m wysokości oraz 2,525 m rozstawu osi.
Ponieważ samochód będzie kierowany do ludzi młodych, ceniących sobie przede wszystkim dobre osiągi, paleta jednostek napędowych będzie nieco "mocniejsza" niż w wersji 5-drzwiowej. Oprócz podstawowych silników benzynowych 1.2 o mocy 78 KM i 1.4 o mocy 97 KM, pojawi się także motor o pojemności 1.6-litra i mocy 122 KM. Z kolei dla miłośników diesli przewidziano silnik 1.6 CRDi generujący moc 115 KM.
Hyundai i20 w wersji 3-drzwiowej powinien trafić do salonów sprzedaży w drugim kwartale tego roku, a jego cena wyjściowa powinna wynieść ok. 12 000 EUR.