Podobnie jak pozostałe modele i30, również i30 Blue produkowany będzie w nowoczesnej fabryce Hyundaia w czeskich Nosovicach.
i30 Blue wyposażony w system ISG (Idle Stop and Go) i benzynowy silnik Gamma o pojemności 1.6 ma zużycie paliwa w cyklu mieszanym o 7% mniejsze niż standardowa wersja i30. Dodatkowo system ISG pozwala na redukcję emisji CO2 ze 152g/km do 142 g/km.
„i30 Blue rozpoczyna implementację naszej strategii Blue DriveTM, mającej przyczynić się do popularyzacji ekonomicznych i przyjaznych środowisku pojazdów - system ISG już wkrótce będzie zastosowany w kolejnych modelach. Nasz udział w rynku europejskim podniósł się znacząco w 2009r, a i30 Blue jeszcze dodatkowo wzmocni pozycję Hyundaia – klienci w Europie coraz częściej, bowiem dopytują o samochody ekologiczne i charakteryzujące się niskimi kosztami użytkowania. Blue DriveTM będzie oznaczać zastosowanie ‘czystych’ rozwiązań, które zmniejszą zużycie paliwa i zminimalizują szkodliwe dla środowiska emisje” - powiedział Allan Rushforth, V-ce Prezes Hyundai Motor Europe.
Technologia ISG sprawdza się idealnie we wzmożonym ruchu miejskim, gdzie istnieje nieustanna potrzeba ruszania i zatrzymywania się. System automatycznie wyłącza silnik, kiedy samochód całkowicie się zatrzyma (skrzynia biegów na luzie), a uruchamia go ponownie natychmiast, jak tylko kierowca naciśnie pedał sprzęgła.
„Przewidujemy, że nowy i30 Blue będzie szczególnie dobrze przyjęty na rynkach europejskich gdzie systemy podatkowe powiązane są z emisją CO2. Co więcej, ten model oraz kolejne z serii Blue DriveTM pomogą wpłynąć na obniżenie korporacyjnego obciążenia środowiska substancjami węglopochodnymi” –dodał Allan Rushforth.
Pierwsze egzemplarze i30 Blue pojawią się w sprzedaży na wybranych rynkach europejskich w maju. Klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe 1.4 i 1.6 zarówno w wersji hatchback jak i kombi.
Nie ma jeszcze decyzji odnośnie sprzedaży i30 Blue w Polsce.