Firma Hyundai zaprezentowała podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie nowy samochód koncepcyjny o nazwie HED-1. Projekt ten jest elementem długoterminowej strategii mającej na celu stopniowe zwiększanie zaangażowania Hyundai Motor Co. na rynku europejskim.
Prototyp HED-1 jest logiczną kontynuacją motywów odkrytych w koncepcie E3 (E-cubed) w 2004 roku. Auto pokazuje wiele poruszających umysł aspektów, które mają potencjalny wpływ na powstanie małego, miejskiego samochodu z segmentu MPV.
"Ponieważ nasi klienci wymagają, by samochody były bardziej dopasowane i przydatne pod kątem stylu życia, by jakość poziomu wykonania rosła, prototypy takie jak HED-1 pozwalają nam przygotować się do spełniania tych oczekiwań, jak również sprawdzić przyszłe reakcje potencjalnych klientów. Same w sobie są najczystszą formą praktycznych badań projektowych, w które możemy się angażować, a także istotną wskazówką dla nadchodzących innowacji produkcyjnych" - powiedział Gregory Guillaume, główny projektant w Europejskim Centrum Projektowym w Rüsselsheim.
Podczas wystawy Hyundai zaprezentował kolejną premierę - nową wersję XG, sprzedawanego również pod nazwą Grandeur. Ten model klasy E odzwierciedla trend europejskiej stylizacji, który pojawił się również w nowej Sonacie.