...„New thinking. New possibilities”, czyli „Nowy sposób myślenia. Nowe możliwości”. Model i40 ma odzwierciedlać ducha zmian, jaki panuje w Hyundaiu oraz stanowi praktyczny przykład zastosowania koncepcji firmy dotyczącej stworzenia nowej klasy pojazdów „modern premium”, w którym wysoka jakość produktu ma iść w parze z rozsądnymi cenami.
I40 to pierwszy samochód reprezentujący markę w segmencie D, zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku europejskiego, z jednostkami napędowymi, wyposażeniem i technologiami odpowiadającym gustom klientów z naszego kontynentu. W Genewie zaprezentuje się w wariancie kombi i będzie to pierwsza wersja i40, jaka zostanie wprowadzona do salonów sprzedaży w Europie. Pod koniec roku pojawi się także i40 w wariancie sedan.
Zaprojektowany i stworzony w centrali badań i rozwoju Hyundaia w Rüsselheim, w Niemczech i40 nawiązuje stylistycznie do koncepcji „fludic scuplture”, czyli „płynnej rzeźby”, ale zachowuje charakterystyczne cechy marki, takie jak sześciokątna kratka atrapy chłodnicy. Nowy model Hyundaia może także pochwalić się obszernym wyposażeniem, w skład którego wchodzą m.in. podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica i system automatycznie wykrywający zaparowanie szyby przedniej i usuwający nadmiar wilgoci.
I40 będzie wyposażony w 1,7-litrowy silnik diesla UII emitujący zaledwie 1113 g CO2/km. Niestety producent zdradził, jakimi osiągami będzie się mógł pochwalić nowy model.
Na wystawie w Genewie oprócz i40 zwiedzający będą mogli przyjrzeć się nowemu coupe Veloster, które wejdzie do sprzedaży w Europie w drugim kwartale tego roku oraz koncepcyjnemu pojazdowi o nazwie a Curb prezentującemu najnowsze technologie telematyczne Hyundaia.
Tutaj można zobaczyć również pierwsze szkice Hyundaia i40 w wersji kombi.