...– jego pierwszego przedstawiciela: i40 kombi mieliśmy okazję oglądać w marcu w Genewie.
Sedan i40 został w całości zaprojektowany w europejskim centrum badań i rozwoju Hyundaia w Rüsselheim, w Niemczech i ma być kolejnym modelem wyrażającym w praktyce przesłanie hasła „płynna rzeźba” (fluidic sculpture). Ta filozofia projektowania została zainicjowana w 2009 roku, a pierwszym pojazdem, w którym ją zastosowano był pokazany dwa lata temu w Genewie koncept ix-onic. Od tego czasu powstały jeszcze dwie inne „płynne rzeźby” – modele ix35 i ix20.
Projektując sedana i40 twórcy pragnęli przede wszystkim odejść od typowego, trójbryłowego wyglądu pojazdów tego typu, a jednocześnie nawiązać do sportowego charakteru i40 kombi. Dzięki nisko poprowadzonej, wydłużonej linii dachu i40 sedan ma bardziej przypominać coupe. Sedan i40 mierzy 2,77 m długości i oferuje sporo przestrzeni we wnętrzu.