...wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Nowy Hyundai i30 jest w całości owocem prac inżynierów z Centrum Projektowego Hyundai Motor Europe w niemieckim Rüsselsheim i jest kolejnym krokiem w ewolucji unikalnego języka projektowania Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba), stanowiącego wyróżniające DNA firmy.
Koncept Fluidic Sculpture zapoczątkowany w 2009 w samochodzie koncepcyjnym ix-onic, wykorzystuje płynne linie inspirowane naturą i nowoczesną architekturą, nadając efekt trójwymiarowości, widoczny we wszystkich późniejszych samochodach marki Hyundai.
Projektując i30 używaliśmy wyrazistych, płynnie prowadzonych linii, aby samochód miał sportowy wygląd i sprawiał wrażenie będącego w ruchu nawet podczas postoju. Wizualizacja oddaje nasze dążenie do zachowania mocnej sylwetki o sportowym charakterze i dynamicznych kształtach. Dzięki temu i30 jest bardzo zbliżony do wprowadzonego niedawno do sprzedaży modelu i40, a Klienci mogą w tych dwóch samochodach łatwo rozpoznać unikalny język projektowania marki Hyundai. – powiedział Thomas Bürkle, główny projektant Hyundai Motor Europe.
Nasz europejski zespół projektantów stworzył samochód, który w pełni odzwierciedla aktualny slogan marki "New Thinking. New Possibilities.” (Nowe Myślenie. Nowe Możliwości.). Nowy i30 będzie doskonale wyglądał na europejskich drogach dzięki wyróżniającej i pewnej sylwetce. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze opinie na temat modelu po zaprezentowaniu go po raz pierwszy we Frankfurcie– powiedział Allan Rushforth, Wiceprezes Hyundai Motor Europe.