...który dołączył do 5-drzwiowego hatchbacka i będzie reprezentować producenta w segmencie C. Tuż przed oficjalną premierą mamy okazję zapoznać się z pierwszymi wizualizacjami tego modelu.
Stylowe kombi dzieli ofertę silnikową i napęd z 5-drzwiowym wariantem, lecz ma dłuższe nadwozie i znacznie powiększoną przestrzeń bagażową, co – jak zapewnia Hyundai - nie wpłynęło negatywnie na dynamiczną stylistykę nadwozia. Ogólna długość Hyundaia i30 kombi została zwiększona do 4485 mm (o 185 mm więcej w porównaniu z hatchbackiem), dzięki czemu stał się on jednym z najbardziej pojemnych pojazdów segmentu C sprzedawanych w Europie. Warto dodać, że nowy Hyundai i30 jest o 10 mm dłuższy od poprzedniej generacji). Pojemność bagażową zwiększono do 528 l (wariant 5-drzwiowy oferuje bagażnik o pojemności 378 l), lecz dzięki złożeniu tylnej kanapy można zyskać dodatkową przestrzeń, a pojemność wzrasta wtedy ponad trzykrotnie, do 1642 l.
Podobnie jak hatchback, Hyundai i30 kombi nowej generacji został zaprojektowany w europejskim centrum badań i rozwoju producenta w niemieckim Rüsselheim i przystosowany do specyficznych potrzeb klientów zamieszkujących nasz kontynent. Projekt wariantu kombi powstawał równolegle z hatchbackiem, dzięki czemu projektanci mogli zachować spójny styl inspirowany filozofią Hyundaia wyrażoną w haśle „płynna rzeźba”.
Tak, jak w przypadku wariantu 5-drzwiowego, Hyundai i30 kombi wyróżnia się atrapą chłodnicy o sześciobocznym kształcie i fasetowanymi reflektorami, jednak począwszy od słupka B zmienia się znacznie. Linia dachu rozciąga się ku tyłowi nad pojemną częścią pasażersko-bagażową, opadając w dół by dodać dynamiki sylwetce pojazdu i stworzyć wrażenie, że samochód nawet stojąc w miejscu, znajduje się w ruchu.
Wyraźna linia przetłoczenia biegnie poziomo wzdłuż boków nadwozia, by na koniec wznieść się ku tylnym światłom, co także dodaje dynamicznego charakteru nadwoziu. Tylna szyba owija się jakby wokół słupków D, polepszając widoczność z wnętrza kabiny i rozjaśniając je. Zachodząca głęboko w dół pokrywa bagażnika ułatwia załadunek.
Nowa generacja Hyundaia i30 kombi będzie dostępna z tymi samymi trzema silnikami benzynowymi i trzema dieslami, co wariant 5-drzwiowy. Ich moc mieści się w zakresie od 90 do 135 KM.
Allan Rushforth, wiceprezes senior i dyrektor do spraw operacyjnych w Hyundai Motor Europe, powiedział: Nowa generacja i30 spotkała się z wieloma pochwałami dotyczącymi jej stylu, jakości i wartości. Nasze nowe kombi może się pochwalić wszystkimi tymi atrybutami, a dodatkowo oferuje jeszcze większą pojemność bagażową. Oczekujemy, że spodoba się zwłaszcza tym klientom, którzy cenią sobie styl, praktyczność i elastyczny charakter samochodu. Mam tu na myśli szczególnie rodziny prowadzące aktywny tryb życia.
Nowa generacja Hyundaia i30 kombi zostanie zaprezentowana 6 marca podczas konferencji prasowej w Genewie.