...Hyundai Motor Europe Technical Centre w niemieckim Rüsselsheim udało się zwiększyć moc pojazdu oraz jego maksymalny moment obrotowy.
Veloster Turbo to pierwszy model Hyundaia, pod którego maską pracuje 1,6-litrowy silnik GDI z turbosprężarką twin-scroll. W specyfikacji europejskiej nowa jednostka T-GDI generuje moc 186 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm.
Bez turbodoładowania Veloster oferuje 140 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 167 Nm. Zmiany wprowadzono, by lepiej dopasować się do gustów klientów europejskich, którzy preferują większy moment obrotowy uzyskiwany przy niższych obrotach. Nowy silnik wyposażono również w intercooler, system wtrysku bezpośredniego i podwójny system zmiennych faz rozrządu (CVVT).
Veloster Turbo z 6-biegową przekładnią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy (standardowemu Velosterowi zabiera to 9,7 sekundy). Dokładne dane dotyczące emisji CO2 i zużycia paliwa zostaną ogłoszone bliżej terminu wprowadzenia Velostera Turbo na rynek.
Poprawiono także układ wydechowy – zamiast trapezoidalnych, umieszczonych centralnie końcówek znanych z bazowego Velostera w wersji Turbo mamy dwie, większe końcówki o okrągłym przekroju wydające odpowiednio mocniejszy dźwięk.
Veloster Turbo ma nowe zderzaki i światła przeciwmgielne, nowy spojler tylny i atrapę chłodnicy, nowe, 18-calowe obręcze z lekkich stopów z chromowanymi wstawkami oraz reflektory i światła tylne z diodami LED.