...i ma zapewnić producentowi dostęp do szerszej grupy klientów w segmencie C.
Został zaprojektowany w europejskim centrum rozwoju i badań Hyundaia, głównie z myślą o nabywcach ze Starego Kontynentu.
Trzydrzwiowy i30 jest utrzymany w konwencji stylistycznej typowej dla marki, a określanej mianem „fluidic sculpture” (opływowa rzeźba). Jego dynamiczny profil uwydatniają wydłużone drzwi przednie. W tyle zamontowano zderzak o zmodyfikowanej dolnej partii z umieszczonymi w płaszczyźnie poziomej światłami przeciwmgielnymi i czarną listwą wykończeniową.
W przedniej części także znajdziemy czarne detale na przeprojektowanej atrapie chłodnicy z wydatnym, horyzontalnym pasem podkreślającym jej sześciokątny kształt. Przednie światła przeciwmgielne zintegrowano ze światłami do jazdy dziennej z diodami LED i nadano im sportowy styl ujmując w oprawy harmonizujące z wykończeniami atrapy chłodnicy. Ostatnim, nowym elementem przedniej części nadwozia jest dolna część zderzaka przedniego.
Choć trzydrzwiowy Hyundai i30 ma bardziej sportowy wygląd, to zgodnie z zapewnieniami producenta zapewnia komfort jazdy oraz wyposażenie na podobnym poziomie, co hatchback.
Gama silnikowa modelu składa się z sześciu jednostek, które mogą współpracować z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. Jedną z najwydajniejszych jednostek napędowych, z jakimi może występować trzydrzwiowy Hyundai i30 jest 1,6-litrowy diesel o mocy 128 KM emitujący 97 g dwutlenku węgla na kilometr.
Trzydrzwiowy Hyundai i30 będzie produkowany w Czechach, w fabryce w Nosoviacach.