Nowego Hyundaia ix35 projektowano z myślą o potrzebach klientów europejskich. Inżynierzy Hyundaia postanowili udoskonalić jego układ napędowy. Stary, 2-litrowy silnik Theta-II zostanie zastąpiony również 2-litrową jednostką benzynową „Nu” GDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która jest mocniejsza i oszczędniej zużywa paliwo w porównaniu z poprzednikiem.
W układzie kierowniczym nowego Hyundaia ix35 zastosowano rozwiązanie Flex Steer, dzięki któremu kierowca może dostosować siłę wspomagania kierownicy do swoich upodobań. Układ ten pracuje w trzech trybach: Comfort, Normal i Sport.
Kolejną nowością są biksenonowe reflektory. W kabinie zastosowano materiały wykończeniowe wyższej jakości i nowe rozwiązania stylistyczne oraz zamontowano wyświetlacz TFT.
Wygląd zewnętrzny nie zmienił się rewolucyjnie. Nadal mamy do czynienia ze stylem marki określanym jako Fluidic Sculpture (opływowa rzeźba) i charakterystyczną, sześciokątną atrapą chłodnicy.
Nowy ix35 to dla nas bardzo ważny model. Samochód od razu zdobył dużą popularność w całej Europie, dlatego wprowadzenie kolejnych zmian i ulepszeń, jest dla nas naturalnym działaniem, w celu podtrzymania zainteresowania. Zmiany w stylistyce, dynamice jazdy oraz technologii jeszcze bardziej podkreślają dynamiczny charakter samochodu- powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe.
Nowy model powstał w Centrum Technologicznym Hyundai w Rüsselsheim (Niemcy), a produkowany jest w fabryce w Nosovicach (Czechy).