Mazda zdobyła właśnie kolejne znaczące wyróżnienie w dziedzinie designu; po przyznanej w lipcu nagrodzie „Red Dot: Best of the Best” za wybitne wzornictwo, nowa Mazda3 decyzją czytelników zwyciężyła teraz w konkursie Autonis, w kategorii aut kompaktowych za najlepszy nowy model w 2019 roku.
Wybrana głosami czytelników popularnego niemieckiego dwutygodnika „Auto, motor und sport”, Mazda3 ponownie potwierdza atrakcyjność filozofii projektowania KODO. Zainspirowane japońską estetyką gładkie, eleganckie powierzchnie nadwozia, pozbawione zbędnych linii, zostały wymodelowane ręcznie, aby w świetlnych refleksach znalazło swoje odbicie otoczenie, z żywiołowością, która odróżnia ten model od konkurencji.
„Kierujemy się zasadą upiększania przez upraszczanie” – podkreśla Yasutake Tsuchida, główny projektant Nowej Mazdy3. „Ale to coś więcej niż tylko minimalizm. Ten model bazuje na czystości formy, która jest wynikiem ciągłego doskonalenia przez naszych specjalistów.”
Nowa Mazda3
Podejście: mniej znaczy więcej jest dostrzegalne również w projekcie wnętrza samochodu. Wyrafinowane i jednocześnie proste wnętrze zaprojektowane zostało wokół człowieka, a sam kokpit pozostaje w idealnej symetrii z kierowcą. Nowa Mazda3 nie tylko podnosi poprzeczkę w dziedzinie wyglądu, ale także innowacji. To wraz z premierą tego modelu debiutuje przełomowa technologia napędu Skyactiv-X – pierwszy na świecie seryjnie produkowany silnik benzynowy z zapłonem samoczynnym i efektywnością zbliżoną do silnika wysokoprężnego.
„Zdobycie nagrody Autonis to ogromne wyróżnienie i także znaczący krok w naszych staraniach, by pozycjonować Mazdę, jako markę premium,” wyjaśnia Jo Stenuit, Europejski Dyrektor Designu Mazdy. „To także potwierdzenie, jak wielkim uznaniem cieszy się w Niemczech japońska estetyka.”
Jak podkreślają redaktorzy magazynu „Auto, motor und sport” komentujący wyniki plebiscytu, design determinuje sukces rynkowy, choć w przypadku samochodów trudno wskazać jednoznaczne kryteria opisujące udany projekt. To jest zawsze wypadkowa wielu zmiennych, a przy ponad 100 modelach debiutujących rocznie na rynku, często mówimy raczej o ewolucji designu niż o rewolucji. Mazda zdobyła uznanie jako jedyna marka azjatycka, którą wyróżnia design. Wyśmienite 3. miejsce Mazdy w ogólnej klasyfikacji marek w plebiscycie Autonis 2019, za Mercedesem i BMW, a przed Volvo i Alfa Romeo, to najlepsze potwierdzenie, że stylistyka nowej generacji Mazdy jest uniwersalna i jednocześnie niepowtarzalna.
Ponad 13 000 czytelników oddało swój głos w tegorocznym plebiscycie „Auto motor und sport” wybierając swoich faworytów w 10 różnych kategoriach, spośród ponad 100 nowych modeli samochodów. Gala wręczenia nagród odbyła się już po raz 14. w Stuttgarcie.