Mazda2 błyszczy w kategorii realnego zużycia paliwa

Mazda2 błyszczy w kategorii realnego zużycia paliwa28.10.2021
Najmniejszy w gamie model z silnikiem benzynowym osiąga doskonały wynik, ustępując tylko samochodom elektrycznym i hybrydom plug-in.

Mazda2 z silnikiem benzynowym 1,5 Skyactiv-G [1] otrzymała 3,5 gwiazdki w teście Green NCAP za efektywność paliwową i emisję spalin. Dzięki temu wynikowi, wielokrotnie nagradzany model z segmentu B, w testowanej wersji o mocy 55kW/75KM znajduje się w bardzo wąskim gronie pojazdów, napędzanych silnikami spalinowymi.

„Te rezultaty stanowią potwierdzenie słuszności strategii Mazdy, polegającej na ciągłym udoskonalaniu silników spalinowych, a tym samym łagodzeniu rzeczywistego wpływu naszych samochodów na środowisko naturalne" - mówi Heiko Strietzel, Menadżer ds. Układów Napędowych w Mazda Motor Europe.
„Jest to element naszej strategii opartej na wszechstronnych rozwiązaniach, które obejmują różne źródła napędu i drobiazgowe starania w celu zmniejszenia każdego możliwego grama masy naszych pojazdów.”
Mazda
Mazda 2

Lekki, szybko reagujący i wydajny, atrakcyjnie wyglądający samochód miejski Mazdy jest jednym z zaledwie trzech pojazdów spalinowych bez pełnego układu hybrydowego, które otrzymały 3,5 gwiazdki. Wyższe oceny Green NCAP uzyskały tylko modele w pełni elektryczne (BEV) i hybrydy typu plug-in (PHEV).

„Gratulujemy firmie Mazda imponujących wyników, zwłaszcza w zakresie efektywności paliwowej" - skomentował w imieniu Green NCAP Aleksandar Damyanov.

Oprócz dobrego wyniku w kategorii zużycia paliwa, organizacja podkreśliła niską emisję zanieczyszczeń Mazdy 2, zauważając, że najmniejszy model japońskiego producenta uzyskałby jeszcze lepszy wynik, gdyby był wyposażony w benzynowy filtr cząstek stałych.

Mazda
Mazda 2

Nowy model jeszcze bardziej efektywny

Najnowsza wersja Mazdy 2 z rocznika modelowego 2022 o mocy 55kW/75KM, która jest obecnie wprowadzana na rynek europejski, wyposażona jest w silnik benzynowy Skyactiv-G o wyższym stopniu sprężania (15:1 w porównaniu do 13:1) i nowej technologii [2].

W rezultacie Mazda obniżyła zużycie paliwa i emisję CO₂ o 9,2% w porównaniu z testowanym modelem, pomimo rezygnacji z systemu miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid, zwiększając jednocześnie o 6% maksymalny moment obrotowy. Oficjalne dane producenta są niezwykle dokładne i zgodne z rzeczywistymi wynikami: średnie zużycie paliwa Mazdy 2 podczas testów Green NCAP było tylko nieznacznie wyższe niż oficjalne wartości WLTP dla jazdy w cyklu mieszanym.

Z inicjatywy Euro NCAP, organizacji oceniającej bezpieczeństwo, Green NCAP wyróżnia producentów samochodów, których modele wykraczają poza minimalne wymagania w zakresie wydajności paliwowej i emisji spalin. W tym celu wykorzystuje się szereg testów drogowych i laboratoryjnych odzwierciedlających różne realistyczne sytuacje na drodze, w tym skrajne wartości temperatury (od -7°C do +35°C), przejazdy na wysokości do 1200 m nad poziomem morza, testy na krótkich dystansach, jazdę z dużym obciążeniem i przejazdy z prędkościami autostradowymi. Ocena w postaci gwiazdek wskazuje średnie wyniki w trzech obszarach, obejmujących efektywność energetyczną, poziom zanieczyszczeń i emisję gazów cieplarnianych.

Mazda
Mazda 2

[1] Zużycie paliwa w cyklu mieszanym zgodnie z procedurą WLTP: 5.9-5.3 l/100 km; emisja CO₂ w cyklu mieszanym : 133-120 g/km. Samochody są homologowane zgodnie z obowiązującą procedurą WLTP (Regulacja (EU) 1151 / 2017; Regulacja (EU) 2007/715). Zużycia paliwa w cyklu mieszanym zgodnie z procedurą NEDC: 5.2-4.1 l/100 km; emisja CO₂ w cyklu mieszanym: 118-94g/km. W celu zapewnienia porównywalności wyników, wartościami referencyjnymi są wyniki pomiarów NEDC – wartości zgodne z obowiązującą Regulacją (EU) 1153 / 2017.

[2] Zużycie paliwa w cyklu mieszanym zgodnie z procedurą WLTP: 5.0-4.7 l/100 km; emisja CO₂ w cyklu mieszanym: 122-107 g/km. Samochody są homologowane zgodnie z obowiązującą procedurą WLTP (Regulacja (EU) 1151 / 2017; Regulacja (EU) 2007/715). Zużycia paliwa w cyklu mieszanym zgodnie z procedurą NEDC: 4.7-4.4 l/100 km; emisja CO₂ w cyklu mieszanym: 106-100 g/km. W celu zapewnienia porównywalności wyników, wartościami referencyjnymi są wyniki pomiarów NEDC – wartości zgodne z obowiązującą Regulacją (EU) 1153 / 2017.

Źródło: Mazda