Największy SUV w europejskiej ofercie jest też pierwszym modelem japońskiego producenta oferowanym z autorskim rozwiązaniem PHEV – hybrydy typu plug-in z możliwością ładowania z gniazdka. Ten napęd opierający się na silniku benzynowym 2,5 Skyactiv-G o mocy 192 KM oraz silniku elektrycznym o mocy 100 kW przekazuje systemową moc maksymalną 327 KM na wszystkie koła i czyni z CX-60 najmocniejszą seryjnie produkowaną Mazdę w historii. To także najlepiej przyspieszający model w obecnej ofercie producenta – sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 5,8 s, a na pełnym ładowaniu akumulatora trakcyjnego o pojemności 17,8 kWh można pokonać do 63 km.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z przyjęcia naszego nowego modelu przez klientów. Po raz pierwszy w historii Mazdy w Polsce zebraliśmy tak dużo zamówień w tak krótkim czasie i to zaledwie w tydzień od światowej premiery, która miała charakter prezentacji online. Ten wynik cieszy jeszcze bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę, że początkowo wprowadzamy CX-60 z napędem PHEV, który jest ciągle niszowym rozwiązaniem w segmencie D SUV.
W zeszłym roku wszyscy konkurenci premium – Mercedes GLC, BMW X3, Audi Q5 czy Volvo XC60 – zanotowali w Polsce łącznie 1628 rejestracji wersji z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka, co stanowiło zaledwie 5,3% ogółu w tym segmencie. Popularność Mazdy CX-60 to też dowód na to, o czym mówili nam nasi klienci jeżdżący głównie Mazdą 6 i Mazdą CX-5, że myśląc o kolejnej Maździe poszukują czegoś większego, mocniejszego.” – mówi Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.
W rzeczywistości większość, bo blisko 70 proc. zebranych zamówień pochodzi od klientów lojalnych, którzy jeżdżą obecnie innym modelem Mazdy. Dla nich przygotowana została oferta specjalna, która pierwszym 60 osobom daje możliwość odbioru samochodów w pierwszej kolejności, a także propozycja wyboru panoramicznego dachu za złotówkę, vouchera na akcesoria Mazdy o wartości 5900 zł lub atrakcyjnej oferty ubezpieczenia samochodu w programie Mazda Ubezpieczenia.
Z danych wynika, że spośród wszystkich klientów największą popularnością cieszy się wersja Homura, na którą zdecydowało się 57 proc. nabywców, natomiast najwyższą wersję Takumi wybrało 27 proc. zamawiających. Wśród kolorów przoduje nowy Rhodium White, na który zdecydował się co czwarty klient, tuż przed Soul Red Crystal z 23 proc. zamówień. Co 5. osoba wykonująca konfigurację u dealera podpisuje zamówienie Mazdy CX-60, rekordzista wyspecyfikował swój egzemplarz za 316 tys. zł., a największą liczbę zamówień, 14 szt. zebrał do tej pory salon Pro-Moto w Katowicach. Tuż za nim plasuje się Mazda Mirai z Sosnowca z 13 zamówieniami.
Pierwsze egzemplarze nowej Mazdy CX-60 PHEV trafią do klientów w październiku, wówczas we wszystkich polskich salonach pojawią się też samochody ekspozycyjne i demonstracyjne ale jeszcze w wakacje Mazda Motor Poland planuje cykl premierowych prezentacji u dealerów.
„Jesteśmy przekonani, że nasz SUV znajdzie też nabywców wśród właścicieli samochodów innych marek. Mamy atrakcyjnie pozycjonowany model z wyróżniającą się stylizacją i wnętrzem ucieleśniającym hasło Crafted in Japan, który można zamawiać w dowolnej wersji wyposażenia z odbiorem na jesień tego roku, co w tych czasach też stanowi ogromny atut na rynku. W późniejszym czasie dołączymy nowe, sześciocylindrowe, rzędowe silniki Diesla i benzynowy, które uatrakcyjnią naszą ofertę i pozwolą na swobodne dopasowanie rodzaju napędu do potrzeb odbiorcy.”- dodaje Piotr Nowak.
Bogato wyposażona Mazda CX-60 PHEV o mocy 327 KM, której standardowa specyfikacja Prime-Line obejmuje m.in. reflektory LED ze spryskiwaczami, fabryczną nawigację satelitarną, tempomat, felgi 18”, pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i Android Auto oraz automatyczną przekładnię i napęd na wszystkie koła, będzie dostępna w atrakcyjnym leasingu Mazda Finance od 2050 zł netto miesięcznie przy 15% wpłaty własnej i finansowaniu na 36 miesięcy z rocznym przebiegiem 20 tys. km.
Cennik Mazdy CX-60 zaczyna się od kwoty 229 900 zł.