Do oferty dołączyła właśnie Mazda MX-30 R-EV, unikatowy samochód elektryczny z możliwością ładowania z sieci oraz z silnikiem Wankla w roli dodatkowego generatora energii elektrycznej na dłuższych dystansach.
Po styczniowej premierze tego modelu na targach motoryzacyjnych w Brukseli, polscy dealerzy Mazdy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na tę wersję Mazdy MX-30, która w bogato wyposażonej wersji podstawowej jest wyceniona na tym samym poziomie, jak w pełni elektryczna Mazda MX-30 – 161 100 zł. Produkcja MX-30 R-EV rozpocznie się w połowie roku, tymczasem polscy dealerzy Mazdy zebrali już pierwsze zamówienia od klientów m.in. w Szczecinie i Toruniu.
Mazda MX-30 R-EV
Ze względu na wchodzące w Polsce 1 kwietnia 2023 r. znowelizowane wymagania techniczne i eksploatacyjne m.in. dla odbiorników DAB+ w samochodach, modele Mazda2 i Mazda6 już nie mogą być zamawiane do produkcji w polskich salonach. To jednak nie oznacza końca sprzedaży – dealerzy dysponują stokiem kilkudziesięciu Mazd 2 gotowych do odbioru, a ostatnim miesiącem produkcji Mazdy 6 będzie luty 2023 r. – do sprzedaży trafia właśnie około 1,5 tys. egzemplarzy tego modelu, w tym 100 szt. w jubileuszowej wersji 20th Anniversary z unikatowym lakierem Artisan Red, brązową skórzaną tapicerką oraz okolicznościowymi emblematami na zagłówkach, błotnikach i kluczyku.
Te same przepisy wprowadzane 1 kwietnia 2023 r. przez Ministerstwo Cyfryzacji w Polsce ograniczą możliwość zamawiania Mazdy MX-5 u naszych dealerów od marca do końca tego roku, czyli do momentu wprowadzenia kolejnej modernizacji kultowego roadstera obejmującej m.in. radio cyfrowe DAB+. W tym przypadku ostatnim miesiącem produkcji obecnej wersji MX-5 jest luty 2023 r., na polski rynek wiosną trafi pula nieco ponad 100 egzemplarzy w wersjach Soft Top i RF, gotowych dostarczać przyjemności z prowadzenia na nadchodzący sezon jazdy bez dachu.
Mazda 6
Styczeń 2023 r. to także pierwszy miesiąc dostaw do polskich salonów flagowej Mazdy CX-60 z nowym, sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem Diesla autorskiej konstrukcji marki. W pierwszej kolejności klienci będą mogli odebrać wersje ze standardowym poziomem mocy 200 KM i napędem na tylną oś, od kwietnia rozpoczną się dostawy mocniejszej wersji 254 KM z napędem na wszystkie koła. Dealerzy Mazdy w Polsce przyjęli już niemal 400 zamówień na CX-60 z silnikiem Diesla w obu wariantach mocy, a przed nami jeszcze debiut tego modelu z kolejną odmianą napędu – sześciocylindrowym, rzędowym benzynowym silnikiem Skyactiv-X o pojemności 3 litrów.
Ponadto wiosną 2023 r. w salonach zadebiutuje udoskonalona Mazda CX-5 z systemem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid w silnikach benzynowych, ten rok stoi też pod znakiem kolejnej premiery Mazdy – największej, trzyrzędowej Mazdy CX-80, SUV-a bazującego na CX-60 z jeszcze większym rozstawem osi i dłuższym nadwoziem, który będzie celować w segment Volvo XC90, czy Audi Q7.
Mazda CX-60