Dealerzy Mazdy w Polsce rozpoczynają przyjmowanie zamówień na Mazdę MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. Produkcja samochodów na polski rynek rusza w fabryce w Hiroszimie jeszcze w lutym, a dostawy pierwszych egzemplarzy kultowego roadstera spodziewane są na początku maja.
Mazda MX-5 2024 - cena w Polsce
Cennik kwotą 140 900 zł otwiera wprowadzona ponownie do polskiej oferty benzynowa wersja 1,5 Skyactiv-G o mocy 132 KM, która będzie oferowana równolegle ze znanym silnikiem 2,0 Skyactiv-G dysponującym mocą 184 KM. Klienci mogą wybierać spośród czterech wariantów wyposażenia – Prime-Line, Exclusive-Line, Kazari oraz Homura. Dopłata do odmiany RF (Retractable Fastback) ze sztywnym, składanym dachem w porównaniu do wersji Soft Top wynosi 10 000 zł. W ofercie jest także Mazda MX-5 z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów dostępna wyłącznie z nadwoziem RF.
Z przodu Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. zyskała zaawansowane reflektory LED, które płynnie łączą się ze światłami do jazdy dziennej, poprawiając widoczność. Tylne światła także zostały subtelnie przeprojektowane. Dostępny jest nowy kolor nadwozia Aero Grey łączący dziedzictwo i nowoczesną estetykę. Miękki dach roadstera Mazdy jest teraz dostępny także w kolorze beżowym.
Siedzenia w kabinie obite są nowym materiałem, który zapobiega ślizganiu się podczas dynamicznej jazdy. Pozostałe udoskonalenia wnętrza obejmują bezramkowe lusterko wsteczne, zwiększony rozmiar i funkcjonalność 8,8-calowego wyświetlacza multimedialnego Mazda Connect nowej generacji z ekranem dotykowym dla Apple CarPlay i Android Auto, zaktualizowaną tablicę przyrządów kierowcy i dwa porty USB-C.
Mazda MX-5 2024 w dalszym ciągu zapewnia czystą przyjemność prowadzenia z otwartym dachem, zachowując jednocześnie swoje podstawowe wartości budowane przez 35 lat – jest doskonale wyważona, zwinna i lekka, co zapewnia ekscytujące wrażenia z jazdy.
Nowy tryb jazdy układu Dynamic Stability Control (DSC)-Track w wersji Exclusive-Line i wyższych daje kierowcy większą swobodę stosując kontrolę nadsterowności tylko w przypadku niebezpiecznego poślizgu, którego kierowca nie jest w stanie skorygować. Zaprojektowany z myślą o wielu kierowcach, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z jazdą po torach, system z wyczuciem pozostawia kierowcy kontrolę, reagując dopiero, gdy jest to konieczne.
Tryb DSC-Track jest doskonale uzupełniony przez nowy, asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Asymmetric LSD) Mazdy. Stabilizuje on zachowanie pojazdu podczas wchodzenia i pokonywania zakrętów poprzez zróżnicowanie siły ograniczającej poślizg w mechanizmie różnicowym w zależności od przyspieszania i opóźniania pojazdu, gdy zmienia się obciążenie dynamiczne tylnych kół.
Mechanizm LSD z pierścieniami stożkowymi jest teraz wyposażony w mechanizm krzywkowy, który jest lekki, kompaktowy i bardzo wytrzymały. Kąt krzywki jest ustawiony inaczej dla strony opóźniania i przyspieszania, osiągając optymalny limit siły poślizgu podczas obu powyższych procesów. W szczególności zwiększenie siły ograniczającej poślizg podczas opóźniania poprawia stabilność podczas hamowania w zakręcie, gdzie zmniejszone dociążenie tylnych kół prowadzi do niestabilności pojazdu.
Nowy asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu współpracuje wyłącznie z silnikiem 2,0 Skyactiv-G o mocy 184 KM z manualną skrzynią biegów.
Mazda dodała także dodatkowe funkcje bezpieczeństwa dla kierowców, które są przydatne podczas swobodnych przejażdżek. Już podstawowa wersja Prime-Line jest wyposażona w asystenta pasa ruchu, który pomaga utrzymać samochód pomiędzy wyznaczonymi liniami, inteligentną kontrolę prędkości, inteligentnego asystenta hamowania oraz zaktualizowany system rozpoznawania znaków drogowych, który jest teraz połączony z fabryczną nawigacją.
Zwiększona stabilność, zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i precyzyjna reakcja podczas pokonywania zakrętów oraz przyspieszania łączą się w Mazdzie MX-5 2024, uosabiając filozofię Mazdy Jinba- Ittai – kierowca i samochód pozostają w doskonałej harmonii.
Od pojawienia się w sprzedaży w 1989 r. Mazda MX-5 została wyprodukowana w ponad 1,1 mln egzemplarzy, co czyni ją najpopularniejszym roadsterem na świecie. Model przez 35 lat obsypany został licznymi nagrodami, obecna, czwarta generacja (ND) ma na koncie m.in. tytuły World Car Design of the Year i World Car of the Year.