Ostatnie sztuki Mazdy 3 i CX-30 dostępne z silnikiem 2,0 e-Skyactiv G

Ostatnie sztuki Mazdy 3 i CX-30 dostępne z silnikiem 2,0 e-Skyactiv G23.07.2024
Jednostka e-Skyactiv G o pojemności 2 litrów o mocach 122 i 150 KM dostępna do tej pory w Mazdach 3 oraz CX-30 nie będzie już dostępna w Europie.

Na polskim rynku do dyspozycji klientów zdecydowanych na zakup w/w modeli pozostaje silnik 2,0 e-Skyactiv X o mocy 186 KM, jednak dealerzy dysponują jeszcze pulą samochodów z silnikiem 2,0 e-Skyactiv G 122 i 150 KM dostępnych do natychmiastowego odbioru.

„Zadbaliśmy o to, by klienci, którzy nie zdążyli zamówić samochodów w wycofywanych specyfikacjach mogli jeszcze wybrać odpowiednią wersję dla siebie i możemy zaproponować Mazdy 3 i CX-30 z silnikiem 2,0 e-Skyactiv G gotowe do obioru po wstępnej rejestracji na dealera. Dodatkowo, w ramach oferty Lato z Mazdą, klienci wybierający Mazdę 3 z tegorocznej produkcji zaoszczędzą nawet do 7000 zł, a zdecydowani na zakup CX-30 oszczędzą do 5000 zł korzystając z vouchera na usługi lub dodatkowe wyposażenie. Wartość promocyjnej oferty wzrośnie aż do 12 000 zł przy wyborze modelu z rocznika 2023, zarówno w przypadku Mazdy 3, jak i CX-30.” – wyjaśnia Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży w Mazda Motor Poland.
Mazda 3 i CX-30 2024

Pozostająca w stałej ofercie jednostka e-Skyactiv X, to wysokoobrotowy silnik benzynowy o dużej mocy (aż 186 KM), który korzysta z paliwa tak oszczędnie, jak silnik wysokoprężny. Natychmiast reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, ma wysoką sprawność energetyczną i jest przyjazny dla środowiska. Silnik ten jest unikatowym w skali rynku motoryzacyjnego rozwiązaniem, gdyż za niezwykle efektywne spalanie benzyny odpowiada opatentowany przez Mazdę system samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą (SPCCI).

Zapewnia to większą moc, mniej spalin i mniejsze zużycie paliwa w porównaniu ze zwykłym silnikiem benzynowym, co przekłada się na jeszcze lepszą jazdę, bez konieczności godzenia się na kompromisy.

Mazda 3 i CX-30 2024

W obu modelach jednostka e-Skyactiv X o pojemności 2,0 litra jest płynnie zintegrowana z technologią Mazda M Hybrid, wznosząc wrażenia z jazdy na nowe wyżyny. Przejścia pomiędzy trybami działania są płynne i naturalne, a system hybrydowy podczas ruszania może wzmocnić moment obrotowy silnika spalinowego momentem obrotowym silnika elektrycznego, co skutkuje optymalną dynamiką przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2. Dodatkowo, działanie systemu Mazda M Hybrid zapewnia bardziej wyrafinowane i przyjemne wrażenia z jazdy.

Obie wersje nadwozia Mazdy 3: hatchback i sedan, a także Mazda CX-30 mogą zostać skonfigurowane z manualną lub automatyczną sześciobiegową skrzynią. Dodatkowo, Mazda3 hatchback oraz Mazda CX-30 z silnikiem 2,0 e-Skyactiv X mogą być wyposażone w skuteczny napęd na wszystkie koła iActiv AWD.

Źródło: Mazda