Mimo, że prototypowy model jest bardzo dokładnie zamaskowany widać, iż będzie to samochód pozycjonowany jako typowe auto sportowe. Dwie rury wydechowe, duże felgi aluminiowe czy osłona intercoolera umieszczona pod głównym wlotem powietrza do silnika świadczą o przynależności do klasy "high-performance".
Czteronapędowa Mazda będzie dzieliła płytę podłogową z najnowszym Fordem Mondeo, czego rezultatem będzie więcej przestrzeni dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu oraz większy bagażnik, choć jego pojemność nie jest szczególnie ważna w przypadku samochodu uchodzącego za sportowy. Wszystkie wersje nowej Mazdy będą odznaczały się sportowymi właściwościami jezdnymi, które osiągnięto dzięki optymalizacji zawieszenia oraz układu hamulcowego.
Mazda 6 dostępna będzie również jako wersja kombi, a nabywcy będą mogli wybierać wśród benzynowych jednostek napędowych o pojemności 1.8, 2.0 i 2.5. Dostępne będą także mocne diesle. Nowa Mazda zadebiutuje podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie.