Na Genewskim autosalonie Mazda pokazała MX Sport Tourer. Jest to projekt, który napędzany jest systemem hybrydowym i wyposażony w bezstopniową przekładnię CTV.
Źródło napędu Mazdy stanowią dwa silniki. Pierwszy to dwulitrowy benzynowiec z bezpośrednim wtryskiem, który napędza koła przednie. Drugi to elektryczny, sterowany elektronicznie silnik napędzający koła tylne. Największą zaletą tej jednostki jest czysta, ekonomiczna praca. Układ napędowy Mazdy MX Sport Tourer oferuje trzy tryby pracy. Pierwszy to tryb ekonomicznej jazdy z napędem na przednie koła poprzez silnik benzynowy. Jest on dostosowany do normalnych warunków drogowych. Kolejny to tryb bez emisji spalin z napędem na tylne koła poprzez silnik elektryczny, który zalecany jest do jazdy w mieście. Ostatnią opcją jest tryb z napędem na cztery koła, nadający się do jazdy po autostradach i w nierównym terenie.
Nadwozie Mazdy ma atletyczną, sportową sylwetkę. Jego sportowe cechy podkreśla szeroki, obniżony przód. Interesująco rozwiązane zostały drzwi tylne, które pozbawiono środkowego słupka oraz otwierany w formie żaluzji dach. Dach ten ma tę zaletę, że można go rozsuwać od przodu do tyłu lub od tyłu do przodu. Wzrok przyciągają również duże, 20-calowe koła z oponami Dunlop Runflat System o rozmiarze 225/45 ZR 20.
Wnętrze łączy charakterystyczną dla aut sportowych przestrzeń otaczającą kierowcę z bardzo funkcjonalną przestrzenią bagażową. Przy projektowaniu deski rozdzielczej auta szczególny nacisk położono na łatwy dostęp do wszystkich elementów obsługi. Na kokpicie zainstalowano elektroniczny wysuwający się wyświetlacz o 10.4-calowym ekranie. Ma on ponadto tę wielką zaletę, że można go wyjąć i używać jako bezprzewodowego urządzenia do przeglądania Internetu lub korzystania z poczty elektronicznej.
Funkcjonalny bagażnik wyposażony został w zaczepy do mocowania ładunków oraz roletę osłaniającą przewożone przedmioty. Powiększenie powierzchni (do 710 litrów) możliwe jest poprzez sterowaną przyciskiem, składaną, tylną kanapę. Wszystkie drzwi Mazdy mają dużą powierzchnię i pozbawione zostały ramek. Zapewniają one zarówno łatwe wsiadanie do pojazdu jak i bezstresowy załadunek bagażu.