Bodajże najlepiej sprzedającym się roadsterem na świecie jest Mazda MX-5, która od 1989 roku znalazła aż 580 000 nabywców.
Tak spore zainteresowanie tym modelem sprawiło, że latem 2001 ukaże się "podrasowana" wersja tego samochodu; niestety nie na naszym rynku. Cechować ją będzie przede wszystkim większa moc, wyższy komfort i nieco inny wygląd. Do podwyższonej mocy silnika dostosowane zostało oczywiście zawieszenie kół i wzmocniona karoseria.
Ponadto poprawie uległy stylistyka nadwozia i wyposażenie. Podstawowym motorem jest 146-konny, benzynowy 1,6 (dotychczas uzyskiwał on 110 KM) o momencie maksymalnym 168 Nm przy 7000 obr/min. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem tradycyjnej przekładni manualnej lub nowego, czterostopniowego automatu. Modernizacji uległ również silnik 1,9-litrowy. Współpracując z przekładnią automatyczną uzyskuje on moc 139 KM.
Druga generacja MX-5 podobnie jak poprzednik jest lekkim roadsterem o kompaktowych rozmiarach i tylnym napędzie. Ulepszony system bezpieczeństwa składa się z nowej generacji ABS'u i poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera. Stylistyka samochodu nie uległa znacznej zmianie.
Nieco zmodernizowany przód odznacza się nowymi reflektorami o gładkich kloszach. W połączeniu z dwoma bocznymi wlotami powietrza całość sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Atrapa chłodnicy zachowała typowy dla Mazdy design, jednak jej agresywna stylistyka przypomina nieco pysk rekina. Dopełnieniem face-liftingu jest zastosowanie nowych świateł tylnych.
Typowo sportowe wnętrze wyposażone zostało w kubełkowe fotele, które doskonale "trzymają" na zakrętach. Nowa konsola środkowa, obrotomierz i prędkościomierz mają białe cyferblaty z pomarańczowo-czerwonym podświetleniem oraz chromowanymi obwódkami.
Topową wersją Mazdy MX-5 będzie 1,9 Sportive. Cechuje się ona wykończonym czarną skórą wnętrzem, 16-calowymi felgami z lekkich topów i zawieszeniem pochodzącym z firmy Bilstein.