W tym miesiącu Mazda obchodzi dziesiątą rocznicę swego spektakularnego zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu wytrzymałościowym w Le Mans w 1991 roku.
W czerwcu 1991 roku Mazda stała się pierwszym i jedynym producentem japońskim, który zdobył ten pożądany tytuł mistrza Le Mans a Mazda 787B stała się pierwszym i jedynym samochodem napędzanym silnikiem obrotowym, który wygrał ten prestiżowy wyścig.
Zwycięstwo zapewniło Maździe 787B pokonanie 4923,200 km z przeciętną prędkością 205,133 km/h. Kierowcami byli Bertrand Gachot, Johnny Herbert i Volker Weidler.
Teraz Mazda, jedyna firma na świecie produkująca klasyczne silniki Wankla stworzyła czterodrzwiowe, czteroosobowe sportowe auto RX-8, napędzane rewolucyjnym silnikiem z obrotowym tłokiem nowej generacji RENESIS. Rozwiązanie to zapewnia uzyskiwanie bardzo dużej mocy i wykorzystywanie wysokich obrotów silnika, które sięgać mogą aż 10000/min. Warto w tym miejscu wspomnieć, że historia silnika Wankla (wynalazcą był Fielix Wankel) sięga lat dwudziestych. Początkowo jednostki te wzbudziły ogromne zainteresowanie, jednak z racji ich niskiej trwałości szybko straciły zwolenników. Owa spora zawodność wynikała głównie z niskiego poziomu technologicznego. Obecnie produkowane przez Japończyków Wankle należą do bardzo trwałych.
Mazda po raz pierwszy pokazała model RX-8 na North American International Auto Show w Detroit. Natomiast zasłużony model 787B można dziś oglądać w muzeum firmowym w Hiroshimie.