...świetne parametry aerodynamiczne. Inżynierowie Mazdy przeprowadzili szereg symulacji, a następnie dokładnie przystosowali kształt prototypów w tunelu aerodynamicznym. Dzięki temu udało im się uzyskać imponujący współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0.267 Cd dla mierzącego 4735 mm długości hatchbacka i 0,284 Cd dla kombi o długości 4765 mm. Auto wyważono tak, że dobrze trzyma się drogi nawet przy dużych prędkościach.
Mimo większych wymiarów model odznacza się konkurencyjnie niskim zużyciem paliwa i zredukowaną emisją CO2, a to dzięki ścisłej polityce Mazdy dotyczącej dopuszczalnej wagi pojazdów połączonej z wyjątkową aerodynamiką auta. W cyklu mieszanym nowa Mazda 6 zużywa od 3,4 do 11,7% mniej paliwa w porównaniu z poprzednimi wersjami.
Szef projektantów, Youichi Sato opisuje stylistykę nowej Mazdy 6 jako "śmiałą i wytworną". Nadwozie ma unikalny charakter, kontynuując jednocześnie "atletyczny" wygląd poprzedniego modelu. W Maździe 6 jeszcze bardziej podkreślono dynamikę jazdy, co jest ponadczasową cechą charakterystyczną japońskiego designu.
We wnętrzu projektanci stworzyli przytulną kabinę z deską rozdzielczą, którą można obsługiwać niemal wyłącznie intuicyjnie i czytelnymi wskaźnikami. Kierowca może liczyć na to, że będzie mógł prowadzić auto w niemal całkowicie zrelaksowanej pozycji. Powierzchnie pełne krzywizn, wyrafinowane materiały użyte do wykończenia, oszczędne użycie błyszczących elementów i niezwykła dokładność w dopasowaniu poszczególnych części dają wrażenie wysokiej jakości i poczucie "kizuna" (emocjonalnego związku) zarówno z kierowcą, jak i pasażerami.
Tematem przewodnim w pracach projektowych nad Mazdą 6 była „jazda, która scala w jedno samochód i kierowcę”. Poczucie to osiągnięto dzięki zastosowaniu dynamiki jazdy, układu kierowniczego i hamulcowego, które reagują precyzyjnie na życzenia kierowcy. Poczucie bezpieczeństwa dzięki pewnemu i przewidywalnemu zachowaniu się na drodze to główne przesłanie ewolucyjnego konceptu Zoom-Zoom również zastosowanego w Maździe 6.
Klienci otrzymają do wyboru kilka jednostek napędowych, takich jak nowy, 2,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 170 PS, czy ulepszone silniki benzynowe 1.8 i 2.0 l oraz turbo diesel MZR-CD 2.0, znane już z poprzedniej wersji Mazdy 6.
Nowa Mazda ma w pełni niezależne zawieszenie, będące rozwinięciem systemu stosowanego dotychczas. Zapewnia ono podwyższony komfort jazdy i istotną redukcję hałasu w kabinie. Przednia część ramy jest przymocowana do nadwozia w sześciu miejscach, zamiast w czterech, jak w poprzedniej wersji, co zapobiega niepożądanym wygięciom. Zawieszenie tylne typu "multi-link" ma ulepszoną geometrię, co zwiększa stabilność i komfort jazdy.
Zastosowano także układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem podobny do tego, w który wyposażona jest Mazda RX-8, dzięki czemu zredukowano pobór paliwa o 2%. Układ hamulcowy posiada większe tarcze z przodu sprawiające, że hamowanie odbywa się w pewny i kontrolowany sposób, bez nie potrzebnych zrywów.