Będzie to finał konkursu Mazdy, jaki odbywał się na stronie facebook.com Producent poszukiwał projektantów, którzy pomogliby w stworzeniu nowej Mazdy 3 w wersji na rok 2018. Mazda 3 to najlepiej sprzedający się na świecie model japońskiego koncernu.
Użytkownicy Facebook’a pochodzący ze Stanów Zjednoczonych przesyłali producentowi swoje pomysły, z których Mazda wybrała jej zdaniem najlepsze. Zwyciężczynią została Mallory McMorrow, studentka Uniwersytetu Notre Dame na kierunku wzornictwo przemysłowe. Będzie on pracować z Franzem von Holzhausenem, szefem projektantów w Mazda North American Operations (MNAO) i jego zespołem nad nadaniem konceptowi realnych kształtów na terenie stoiska Mazdy podczas wystawy w Los Angeles, od 14 do 24 listopada tego roku.
Aby wziąć udział w konkursie chętni musieli przesłać liczący 150 słów opis swojej wizji Mazdy 3 na rok 2018 oraz opcjonalnie dodać do tego szkic. Zespół Mazda Design ocenił następnie wszystkie zgłoszenia i wyłonił 10 półfinalistów. Pięciu finalistów wybrali członkowie społeczności zgromadzonej wokół serwisu Facebook. Każdemu z finalistów przydzielono następnie jednego z projektantów Mazdy, aby wspólnie dopracowali projekt, który następnie ponownie został oceniony przez członków społeczności Facebook’a.
Na zdjęciu prezentujemy zwycięski projekt.